دسته‌ها
یوتیوب

درامد هر 1000 بازدید یوتیوب چقدر هست؟ آخرین آپدیت

درامد کانال یوتیوب یکی از بهترین شیوه‌ها برای کسب درامد دلاری و آنلاین به حساب می‌آید. از آنجایی که یوتیوب به‌عنوان دومین پلتفرم محبوب جهان شناخته می‌شود و فضایی گسترده را برای انواع گوناگونی از محتواهای آمو‌زشی و سرگرمی فراهم کرده است، اغلب کاربران فعال در آن به فکر کسب درامد هستند. از این رو اولین سؤالی که پیش می‌آید این است که درامد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چقدر هست؟ برای پاسخ دادن به این سؤال باید نکات و عوامل مهمی را در نظر گرفت. از این رو در ادامه این مطلب پس از بررسی جوانب مختلف کسب درامد، به سؤال مذکور پاسخ خواهیم داد.

نکات کسب درامد کانال یوتیوب

پیش از اطلاع یافتن از درامد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب باید دانست که نکات مهمی می‌توانند در آن تأثیرگذار باشند. به عبارتی دیگر کسب درامد از این پلتفرم به این آسانی‌ها نیست و یوتیوب هم درست مانند هر پلتفرم معتبر و معروف دیگری دارای قوانین مخصوص به خود است.

البته این موضوع که یوتیوب متعلق به کمپانی بزرگ گوگل است، در قوانین و مقررات آن بی‌تأثیر نبوده و در موارد بسیاری شاهد اثرات این دو بر یکدیگر هستیم.

یکی از این تأثیرات در خصوص تبلیغات است و دیگر نکات مهم کسب درامد کانال یوتیوب شامل CPM، سابسکرایب (Subscribe)، بازدید، مدت زمان و نوع محتوا هستند.

CPM چیست؟

به طور کلی فرمول CPM را می‌توان یکی از مهمترین عوامل مؤثر در درامد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب دانست. CPM مخفف Cost Per Mille و به معنای هزینه به‌ازای هر هزار بازدید است.

در مجموع میزان این هزینه خود به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد و نمی‌توان یک مقدار مشخص و خاصی را برای آن اعلام کرد.

به عنوان نمونه اگر یوتیوب برای CPM یک تبلیغ یا محتوا ۳ دلار را در نظر بگیرد، با کسب ده هزار ویو یا بازدید می‌توان ۳۰ دلار به دست آورد.

البته باید سه مورد زیر را هم به‌عنوان عواملی مؤثر در میزان CPM برای کسب درامد کانال یوتیوب در نظر داشت:

1.       هزینه‌ای که آگهی‌دهنده و یوتیوب برای نمایش یک تبلیغ خاص در نظر گرفته‌اند، تأثیر قابل توجهی در میزان درامد از تعداد بازدید یا همان CPM دارد.

2.       CPM یا کسب درامد کانال یوتیوب از طریق کلیک مخاطبین بر روی محتوا یا ویدئو نیست، بلکه از طریق میزان بازدید محاسبه می‌شود. برای به شمار آمدن یک بازدید به حداقل تماشای ۳۰ ثانیه از ویدئو نیاز است.

3.       منطقه جغرافیایی از دیگر فاکتورهای بسیار مهم در CPM به شمار می‌رود. در مجموع بعضی از کشورهای خاص شامل آمریکا، استرالیا، کانادا، بریتانیا، نیوزیلند، سوییس و سایر موارد مشابه دارای میزان CPM بیشتری هستند. به این معنا که میزان درامد از هر ۱۰۰۰ بازدید برای کاربران اهل این کشورها از سایر کشورها بیشتر است.

سابسکرایب یوتیوب

کسب درامد از بازدید یوتیوب

اگرچه افزایش سابسکرایبر کانال یوتیوب تنها راه افزایش بازدید و بالطبع کسب درامد بیشتر از طریق این پلتفرم نیست، اما تأثیر چشمگیری در این راستا دارد. به طور کلی وایرال یا پخش شدن یک ویدئو در یوتیوب دلیل مهمی برای افزایش ناگهانی میزان بازدیدها است که به درامد بیشتر هم منتهی می‌شود.

اما زمانی که کاربر علاوه‌بر افزایش دادن میزان بازدید تنها چند ویدئو خاص در کانال خود، به طور کلی میزان سابسکرایب یوتیوب خود را هم افزایش دهد، در آینده از داشتن بازدیدهای زیاد برای هر ویدئو جدید اطمینان بیشتری خواهد داشت. همچنین تعداد سابسکرایبر کانال هم یکی از شروط مانیتایز کردن است که جداگانه به آن می‌پردازیم.

بازدید یوتیوب

تعداد بازدید برای هر پست کانال یا ویدئو اهمیت بسیار زیادی در میزان کسب درامد دارد اما آیا می‌دانستید که سن بازدیدکنندگان هم می‌تواند در میزان درامد از بازدید یوتیوب تأثیر بگذارد؟

به طور معمول اغلب کسانی که در یوتیوب برند، کسب‌وکار یا محصول خود را تبلیغ می‌کنند، گروه سنی بزرگسال را مخاطب قرار می‌دهند.

از این رو کانال‌هایی که اغلب دارای گروه سنی زیر ۱۸ سال هستند، شانس کمتری در کسب درامد بالا از طریق این پلتفرم دارند. در نتیجه یوتیوبرها و افرادی که به دنبال خرید بازدید هستند، باید به مسئله بازه سنی هم توجه داشته باشند.

مدت زمان و نوع محتوا

آخرین مسئله‌ای که باید در خصوص کسب درامد کانال یوتیوب به آن توجه کرد، محتوا یا ویدئوهای کانال است. این مسئله به دو بخش مدت زمان و نوع محتوا تقسیم‌بندی می‌شود و هر دو دارای اهمیت بالایی هستند.

1.       مدت زمان: زمان ویدئو می‌تواند تأثیر زیادی در میزان درامد از بازدید یوتیوب داشته باشد چراکه ویدئوهای طولانی دارای مدت زمان بیشتری برای پخش تبلیغات متعدد هستند.

البته باید توجه داشت که اگر ویدئو مدت زمان زیادی داشته باشد اما تعامل بیننده و واچ تایم (Watch Time) مخاطبین کم باشد، نمی‌توان به افزایش کسب درامد امیدی داشت. در این‌جا است که اهمیت نوع محتوا بیان می‌شود.

2.       نوع محتوا: در مجموع بعضی از محتواها با موضوعات خاص نه‌تنها مخاطبین ‌و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کنند، بلکه دارای CPM بیشتر یا درامد بالاتر از هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب هستند.

تعدادی از آن‌ها تکنولوژی، بدن‌سازی، مد و آرایش، آموزش کسب درامد اینترنتی، توسعه وب، دیجیتال مارکتینگ و آشپزی را شامل می‌شوند.

درامد هر 1000 سابسکرایب یوتیوب

درامد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب

همان‌طور که گفته شد، عوامل مختلفی می‌توانند در کسب درامد از هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب تأثیر بگذارند که لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی، نوع تبلیغ، نوع محتوا و میزان تعامل کاربران از مهمترین آن‌ها هستند.

با این وجود به طور میانگین میزان آن چیزی حدود ۲ الی ۵ دلار است که البته در بعضی کشورها از جمله کانادا گاهی به ۳۰ دلار هم می‌رسد.

پس با در نظر گرفتن این مقدار می‌توان گفت کاربران و یوتیوبرها با مخاطبین از کشورهای مختلف می‌توانند به‌ازای هر ۱۰ هزار بازدید چیزی حدود ۲۰ الی ۵۰ دلار دریافت کنند.

البته همان‌طور که اشاره کردیم، این مسئله به فاکتورهای گوناگونی وابسته است. برای مثال نوع تبلیغی که برای ویدئو کانال اعمال می‌شود، می‌تواند موجب بیشتر یا کمتر شدن کسب درامد کانال یوتیوب شود. این تبلیغات را می‌توان در دو دسته Skippable  و Non-Skippable قرار داد.

به طور معمول درامد از طریق نمونه‌های Non-Skippable بیشتر است چراکه مخاطبین باید آن‌ها را تا انتها تماشا کنند و نمی‌توانند پس از حدود ۵ ثانیه تبلیغ را رد کنند.

در نتیجه با انجام تعدادی ترفند خاص نظیر مورد مذکور یا حتی خرید بازدید یوتیوب امکان افزایش و کسب درامد دلاری وجود دارد.

مانیتایز کردن کانال یوتیوب

منظور از مانیتایز کردن کانال یوتیوب همان کسب درامد است. به عبارتی دیگر، مانیتایز کردن به معنای فراهم کردن شرایط لازم برای ویدئوها و محتواهای کانال یوتیوب است تا کاربر بتواند از طریق آن به کسب درامد دلاری برسد.

برای رسیدن به این هدف شرایط و ترفندهای خاصی لازم است. البته استانداردها و قوانین این پلتفرم هر از گاهی به‌روزرسانی می‌شوند و شرایط زیر از آخرین استانداردهای لازم برای مانیتایز کردن است:

شرایط مانیتایز شدن

1.       سابسکرایبر کافی: برای دسترسی به درامد از هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب به داشتن سابسکرایبر یا عضوهای کافی برای کانال خود نیاز دارید. تعداد ۱۰۰۰ سابسکرایبر حداقل میزانی است که برای آن در نظر گرفته شده است.

2.       واچ تایم کافی: داشتن واچ تایم یا ساعت تماشای کافی برای ویدئو و محتواهای کانال یوتیوب شرط بعدی است.

حداقل میزان آن ۴۰۰۰ ساعت در ۱۲ ماه اخیر به حساب می‌آید و بسیاری از کاربران با ترفندهای مخصوص جذب ویو رایگان یوتیوب میزان واچ تایم کانال خود را افزایش می‌دهند.

3.       بازدید ویدئوهای کوتاه (Shorts): بسیاری از افراد شرایط انجام قانون قبلی را ندارند و به دنبال روشی جایگزین هستند.

در این صورت می‌توانید با کسب ۱۰ میلیون بازدید برای ویدئوهای کوتاه، مسئله واچ تایم را جبران کنید.

4.       احراز هویت دو مرحله‌ای

قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای قابلیتی مهم و پرکاربرد برای بسیاری از پلتفرم‌ها به‌ویژه برنامه‌های مربوط به گوگل و یوتیوب است.

فعال کردن این گزینه می‌تواند موجب افزایش امنیت کانال شود و بالطبع زمانی که سابسکرایب یوتیوب و درامد شما افزایش پیدا کند، نسبت به هک شدن در امان خواهید بود.

5.       حساب ادسنس: اگر از یک حساب ادسنس برخوردار نیستید، کسب درامد از بازدید یوتیوب فایده‌ای برای شما محدودیت خواهد داشت چراکه انجام پرداخت برای بازدیدها امکان‌پذیر نخواهد بود. البته با تعدادی ترفند مخصوص برای کاربران ایرانی این موضوع قابل‌حل است.

6.       برنامه YPP: کاربرانی که به دنبال کسب درامد یوتیوب هستند، به دسترسی به برنامه YPP یا همان YouTube Partner Program نیاز خواهند داشت. 

پیشنهاد: راهنما جامع مانیتایز کردن کانال یوتیوب

7.       نداشتن استرایک یا اخطار: افراد علاقمند به کسب درامد از بازدید باید مراقب فعالیت‌های خود باشند. در غیر این صورت اگر قوانین این پلتفرم را نقص کنند، استرایک یا اخطار دریافت خواهند کرد که مانیتایز کردن کانال یوتیوب را با مشکل مواجه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: استرایک یوتیوب چیست؟

کلام آخر

در نهایت باید گفت اگرچه درامد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب برای همه کاربران و یوتیوبرها به یک میزان نیست و گاهی به‌خصوص در ابتدای کار می‌تواند ناچیز باشد، اما اگر کاربر راه درست را طی کند، می‌تواند به درامد قابل‌توجهی دست پیدا کند.

تنها باید با ترفندها، نکات مهم، الگوریتم‌ها و قوانین این پلتفرم آشنا شود و سپس با تولید محتوای مناسب به کسب درامد برسد.

همچنین در صورت داشتن هر گونه مشکل در این راستا می‌توان از افراد متخصص و مجرب کمک گرفت.

اگر شما هم به کسب درامد دلاری از یوتیوب علاقه دارید اما اطلاعات کافی را ندارید، می‌توانید در صورت تمایل سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید و پاسخ تخصصی آن‌ها را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پانزده =