دسته‌ها
اینستاگرام

آموزش رفع ریپورت اینستاگرام (فوری + قدم به قدم)

اینستاگرام یک سیاست سختگیرانه برای حذف آزار و اذیت، خشونت، سوء‌استفاده، هرزنامه و سخنان نفرت‌انگیز دارد. با این‌حال به‌دلیل این‌که این پلتفرم روزانه میلیون‌ها کاربر فعال دارد، تقریباً بررسی همه محتواهای موجود در آن برای این پلتفرم غیرممکن است. بنابراین اینستاگرام از کاربران خود خواسته است تا حساب‌هایی که خط‌مشی این پلتفرم را در کپشن نویسی اینستاگرام، متن استوری اینستاگرام، عکس پروفایل اینستا، کامنت گذاشتن و… زیرپا می‌گذارند، گزارش یا اصطلاحاً ریپورت دهند.

رفع ریپورت در اینستاگرام

این درحالی است که اینستاگرام اگر احساس کند که یک حساب کاربری از خط‌مشی‌های موجود در این پلتفرم پیروی نمی‌کند، حتی با یک گزارش نیز حساب شخص مسدود خواهد شد. این در حالی است که اگر محتوای آن صفحه خطرناک و در راستای ایجاد مشکلات امنیتی باشد، احتمال حذف سریعاً حساب نیز وجود خواهد داشت.

نکته‌ای که در ریپورت اینستا وجود دارد، تعداد شکایات نیست که باعث مسدود شدن یک حساب کاربری می‌شود، بلکه به این موضوع مربوط می‌شود که کاربر هر چند وقت یک‌بار محتوایی را به اشتراک می‌گذارد که خط‌مشی‌های اینستاگرا را نقص می‌کند.

بیایید در این مطلب به‌طورکامل بررسی کنیم که چه عواملی باعث ریپورت اینستاگرام می‌شود و در ادامه به آموزش رفع ریپورت اینستاگرام خواهیم پرداخت.  

خط مشی اینستاگرام چیست و چه مواردی باعث ریپورت اینستا می‌ شود؟  

اینستاگرام تلاش دارد تا این پلتفرم یک مکان آرام برای فعالیت‌های اجتماعی و اشتراک گذاشتن عکس باشد. به‌همین خاطر است که در خط‌مشی‌های خود نوشته است که ما می‌خواهیم اینستاگرام مکانی امن برای الهام گرفتن و بیان نظرات باشد. به‌همین خاطر دستورالعمل‌های انجمن را قرار داده‌ایم تا به این هدف دست یابیم. از سوی دیگر، زمانی‌که شما یک حساب کاربری در این پلتفرم می‌سازید، قبول می‌کنید که در قبال این تعهدات متعهد باشید. این تعهدات در قالب دستورالعمل‌های انجمن در اختیار کاربران قرار می‌گیرید که باید به موارد زیر متعهد باشند:

  • برهنگی و فعالیت جنسی
  • نفرت‌پراکنی
  • ایجاد خشونت یا ساخت گروه‌های خطرناک
  • قلدری یا اذیت و آزار دیگران
  • درج ویدیوها یا تصاویر خشونت‌آمیز
  • توهین، حمله یا سوء‌استفاده به نژاد، قومیت، منشاء ملی، جنسیت، هویت جنسی، گرایش جنسی، مذهب، گرایش دینی، ناتوانی و یا بیماری
  • فروش کالاهای غیرقانونی یا ممنوعه
  • نقض مالکیت معنوی
  • ترویج خودکشی یا خودآزاری
  • حمایت از تروریسم، جنایت سازمان یافته یا گروه‌های نفرت انگیز
  • کلاهبرداری یا شیادی
  • اطلاعات غلط
  • ارائه خدمات جنسی، فروش سلاح گرم و مواد مخدر
  •  نقض قوانین کپی‌رایت و مالکیت  

هر کاربری که حساب اینستاگرام دارد می‌تواند محتوا، پست، استوری، کامنت و… را که مطابق با دستورالعمل‌های انجمن این پلتفرم نیست را گزارش کند. در حال حاضر کاربران می‌توانند پیج‌ها را به دلیل پست کردن محتوای غیرمجاز، جعل هویت دیگران، نداشتن سن قانونی (حداقل 13 سال) ریپورت کنند.

بعد از ریپورت اینستاگرام چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که یک پست، حساب یا کامنت در اینستاگرام گزارش داده می‌شود، این پلتفرم گزارش را بررسی می‌کند، اگر چندین نفر دیگر نیز همین را موضوع را گزارش کنند، اینستاگرام محتوایی که دستورالعمل‌های انجمن را نقض کرده باشد، حذف می‌کند. همچنین اگر کل حساب دستورالعمل‌های انجمن را نقض کرده باشد، حساب کاربری مسدود یا غیرفعال می‌شود.

راه حل رفع ریپورت

برای رفع ریپورت اینستاگرام چه باید کرد؟

اگر کسی بدون دلیل هیچ دلیلی یک صفحه را ریپورت اینستا کند و شما مطمئن باشید که هیچ یک از دستورالمل‌های این پلتفرم را زیر پا نگذاشته‌اید، لازم نیست نگران گزارش باشد. اینستاگرام به کامنت یا پست گزارش شده نگاه می‌کند و اگر مورد نامناسبی پیدا نکرد، هیچ‌گونه اقدامی در مورد فعالیت‌تان نخواهد داشت؛ اما اگر ریپورت اینستاگرام اتفاق افتاد و فکر می‌کنید که حذف محتوا یا غیرفعال کردن حساب شما اشتباه شده است،  می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر رفع ریپورت اینستاگرام را انجام دهید.

رفع ریپورت اینستاگرام با درخواست بازبینی   Request a Review

قبل از این‌که بخواهید در مورد محتوای گزارش شده اعتراض کنید، ابتدا باید درخواست بازبینی محتوایی که ریپورت پیج اینستا گرفته است را ارسال کنید. اینستاگرام تا دو بار درخواست بازبینی را انجام می‌دهد البته بعد از دوبار بازبینی اگر همچنان به این تصمیم اعتراض داشته باشید می‌توانید درخواست تجدید نظر برای بازبینی نظارت نیز ارسال کنید. درخواست بازبینی به چند روش امکان‌پذیر است.

 زمانی‌که اعلان مربوط به تخلف خود را دریافت می‌کنید، تا علت برداشته شدن محتوا از طرف اینستاگرام را بدانید، می‌توانید روی درخواست بازبینی «Ask for a review» در پایین صفحه کلیک کنید و طبق دستورالعمل‌های روی صفحه پیش بروید. همچنین می‌توانید از قسمت وضعیت حساب (Account Status) یا صندوق ورودی پشتیبانی (Support Inbox) درخواست بازبینی ارسال کنید.

ارسال درخواست بازبینی از طریق Account Status

– پس از ورود به اینستاگرام در قسمت پایین سمت راست روی عکس یا نمایه بزنید تا به بخش پروفایل‌تان بروید.

– در بالای صفحه سمت راست روی سه خط کلیک کنید سپس به بخش Settings and privacy بروید.

– در پایین صفحه در بخش More info and support روی گزینه‌ی Help کلیک کنید.

– سپس روی Account Status کلیک کنید.

– در این بخش روی محتوای حذف شده ضربه بزنید و سپس روی درخواست  Request a review کلیک کنید.

– سپس روی Submit request کلیک کنید و بعد روی Done بزنید.

ارسال درخواست بازبینی از طریق  Support Inbox

– به پروفایل‌تان در اینستاگرام بروید.

– روی سه خط بالای سمت راست صفحه کلیک کرده و گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید.

– زیر گزینه‌ی More info and support گزینه‌ی Help را انتخاب کنید.

– در این مرحله‌ی ابتدا گزینه‌ی Support Requests و سپس Violations را انتخاب کنید.

– در این قسمت متنی که در مورد ریپورت اینستاگرام ارسال شده است را باز کنید.

– در پایین گزارش روی گزینه More Options  کلیک کنید.

– سپس گزینه‌ی Request Review را انتخاب کنید و بعد گزینه‌ی Close را بزنید.

اگر در مرحله‌ی بازبینی اینستاگرام متوجه شود که به اشتباه محتوای شما پاک شده است، آن محتوا دوباره در صفحه‌تان دوباره بارگذاری خواهد شد.

آموزش ریپورت اینستاگرام با ارسال درخواست تجدید نظر

اگر مطمئن هستید که محدود شدن‌تان در کپشن نویسی اینستاگرام، متن استوری اینستاگرام و عکس پروفایل اینستا غیرمنصفانه است، می‌توانید درخواست تجدیدنظر به اینستاگرام ارسال کنید.

دو نوع تجدیدنظر در مورد محتوایی که می‌خواهید در زمینه‌ی آن درخواست به اینستاگرام ارسال کنید، وجود دارد:

  1. تجدیدنظر درباره‌ی محتوای خودتان
  2.  تجدیدنظر درباره‌ی محتوایی که ریپورت اینستا دارد

اگر فکر می‌کنید محتوای‌تان به‌ اشتباه برداشته شده است باید به هیت نظارت درخواست تجدیدنظر بدهید. این کار را در آموزش ارسال درخواست بازبینی از طریق  Support Inbox توضیح داده‌ایم

بعد از ارسال درخواست بازبینی، اگر محتوای شما واجد شرایط درخواست تجدیدنظر باشد، پیامی حاوی شماره مرجع هیئت نظارت دریافت خواهید کرد. این شماره مرجع با «IG» شروع می‌شود و به دنبال آن 8 عدد و حرف می‌آید. اگر این اعداد در پیام درخواست بازبینی نباشد، محتوای شما در حال حاضر واجد شرایط درخواست تجدیدنظر در مورد تصمیم به هیئت نظارت نیست؛ اما اگر شماره مرجع هیئت نظارت را در درخواست‌های پشتیبانی خود دارید، می‌توانید از آن برای تجدیدنظر در مورد تصمیم محتوای اینستاگرام به هیئت نظارت استفاده کنید.

در مرحله‌ی بعد باید با استفاده از شناسه مرجع هیئت نظارت نسبت به تصمیم در مورد محتوای اینستاگرام خود اعتراض کنید.

برای اعتراض به تصمیم اینستاگرام با استفاده از شماره مرجع باید روی شماره ضربه بزنید تا آن را کپی کنید. این شماره مرجع با IG شروع می‌شود و به دنبال آن 8 عدد و حرف می‌آید.

سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید که تا به وب‌سایت هیئت نظارت هدایت شوید و درخواست تجدیدنظر خود را تکمیل کنید.

بعد از ورود به وب‌سایت هیئت نظارت، گزینه‌هایی برای ورود  مانند حساب فیس‌بوک یا نام کاربری اینستاگرام دارید؛ بهتر است با همان حسابی وارد شوید که شماره مرجع شما برای آن صادر شده است (یعنی اگر با نام کاربری در اینستاگرام logging هستید همان‌گونه نیز وارد وب‌سایت هیئت نظارت شوید).

پس از ورود به وب‌سایت هیئت نظارت، از شما خواسته می‌شود تا قبل از تکمیل درخواست تجدیدنظر، به چند سؤال پاسخ دهید. پاسخ‌های شما اطلاعاتی در مورد پست، کامنت یا عکسی که به آن اعتراض دارید، ارائه می‌دهد و به هیئت مدیره کمک می‌کند تا بفهمند که چرا شما فکر می‌کنید اینستاگرام تصمیم اشتباهی گرفته است.

پس از ارسال درخواست تجدیدنظر، می‌توانید دوباره با وارد شدن به وب‌سایت هیئت نظارت با استفاده از شماره مرجع خود، وضعیت تجدیدنظر را بررسی کنید. به‌خاطر داشته باشید که فقط 15 روز از زمان دریافت گزارش برای رفع ریپورت پیج اینستا و درخواست تجدیدنظر فرصت دارید  تا به هیئت نظارت اعتراض کنید. پس از 15 روز، پنجره تجدیدنظر در مورد تصمیم منقضی خواهد شد و دیگر نمی‌توانید آن را ارسال کنید.

برنامه رفع ریپورت اینستاگرام

چندین ابزار و برنامه رفع ریپورت در اپ استورها وجود دارند که می‌توانند در حل این مشکل کمک کنند. هر کدام از این ابزارها نیز اعتقاد دارند که می‌توانند رفع ریپورت اینستاگرام با ویژگی‌ها و سرعت بالا انجام دهند. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که از این ابزارها باید مسئولانه و مطابق با شرایط و خدمات اینستاگرام استفاده شود. استفاده نادرست از این ابزارها می‌تواند منجر به محدود یا مسدود شدن مجدد حساب شود.

بهترین راه برای رفع ریپورت اینستاگرام گزارش مستقیم به این پلتفرم است. عمدتاً بسیاری از مشکلات با گزارش‌دهی به این پلتفرم برطرف می‌شوند. گاهی اوقات نیز با انجام چند کار ساده این مشکل به‌راحتی پاک می‌شود که عبارتند از:

1. پاک کردن حافظه پنهان برنامه؛ پاک کردن کش برنامه اغلب اوقات می‌تواند مشکلات جزئی را حل کند.

2. خروج و ورود از حساب کاربری؛ گاهی اوقات با logout و logging شدن به برنامه می‌تواند برخی از مشکلات را حل کند.

3. به‌روزرسانی اینستاگرام؛ گاهی اوقات نیز محدود شدن فعالیت‌ها در حساب کاربری به‌دلیل عدم دسترسی به نسخه‌ی جدید این پلتفرم رخ می‌دهد. پس احتمال دارد با یک به‌روزرسانی ساده بتوانید دوباره به فعالیت خود در این پلتفرم ادامه دهید.

رفع ریپورت کامنت اینستاگرام

روش‌های مختلفی برای رفع ریپورت اینستاگرام در سراسر وب وجود دارد که هیچ‌کدام تضمین شده نیست و این روش‌ها به‌ویژه با عنوان ربات ریپوت اینستاگرام می‌تواند شما به بلاک‌های پی‌درپی بکشاند و احتمال این‌که کاملاً حساب‌تان از اینستاگرام پاک شود وجود دارد. بنابراین بهترین روش برای رفع ریپورت اینستاگرام  از  رفع ریپورت کامنت اینستاگرام گرفته تا رفع ریپورت کپشن نویسی اینستاگرام،

متن استوری اینستاگرام و عکس پروفایل اینستا استفاده از «درخواست تجدید نظر به اینستاگرام»  است. همچنین اگر به‌دلیل نقض دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام برای فعالیت در این پلتفرم محدود شده‌اید، باید 24 تا 48 ساعت صبر کنید تا دوره‌ی محدودیت فعالیت‌تان سپری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =