دسته‌ها
اینستاگرام

آموزش بستن کامنت پست اینستاگرام

امروزه که اینستاگرام در بین پراستفاده‌ترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌های جهان قرار دارد و حدود بیش از دو میلیارد از جمعیت جهان به‌صورت حداقل ماهانه در این اپلیکیشن فعالیت دارند، آشنایی با قابلیت‌ها، امکانات و ترفندهای آن برای افراد فعال ضروری است. بستن کامنت اینستاگرام یکی از این ترفندها است. این قابلیت خاص کمک می‌کند تا در صورتی که جو مناسبی در قسمت کامنت‌های یک پست وجود نداشته باشد، منتشرکننده پست بتواند به‌راحتی کامنت‌ها را ببندد. البته همیشه هم موارد استفاده از آن مربوط به این مسئله نیست و افراد مختلف به دلایل مختلف تصمیم به بستن کامنت می‌گیرند. به طور کلی این قابلیت در موارد گوناگونی مفید و پرکاربرد واقع می‌شود و بسیاری از افراد حتی با استفاده از آن خود را از حذف پست آسوده کرده‌اند. همچنین بستن کامنت تنها مربوط به پست نیست و در بسیاری از موارد کاربران قصد بستن کامنت استوری یا حتی IGTV را دارند. به همین دلیل در این مطلب در کنار آموزش بستن کامنت اینستاگرام، به آموزش آن برای استوری و IGTV هم خواهیم پرداخت.

دلیل بستن کامنت اینستاگرام

دلایل مختلفی باعث می‌شود که کاربران بخواهند کامنت اینستاگرام خود را ببندد و به عبارتی دیگر از گذاشتن کامنت توسط فالوورها و مخاطبین یا نمایش داده شدن کامنت‌ها جلوگیری کنند. این کار اغلب توسط افرادی که دارای پیج پابلیک یا صفحه اینستاگرامی باز هستند و به‌خصوص توسط اینفلوئنسر و سلبریتی‌ها انجام می‌شود. به طور معمول زمانی که پست‌هایی با محتوای حساس یا خاص می‌گذارند، افراد زیادی به قسمت کامنت‌ها می‌روند و بسیاری از آن‌ها حتی کامنت‌های ناخوشایند و توهین‌آمیز می‌گذارند. حتی در مواردی بعضی از اشخاص تنها به دلیل آنکه از یک فرد معروف یا سلبریتی دل خوشی ندارند، به قسمت‌های کامنت اینستاگرام آن فرد رفته و نظرات نامناسبی انتشار می‌دهند. به همین دلیل بستن کامنت‌های خود توسط این افراد سلبریتی و مشهور طبیعی است.

البته قابلیت بستن کامنت در اینستاگرام تنها به افرادی که دارای مخاطبین و فالوورهای زیاد هستند، تعلق ندارد. در بسیاری از موارد افرادی دیگر که دارای پیج شخصی و خصوصی هستند، به دلایل خاصی به غیرفعال کردن کامنت خود اقدام می‌کنند. برای مثال شاید یکی از افرادی که نباید، برای آن‌ها کامنت گذاشته است یا حتی صرفاً می‌خواهند توجه مخاطبین به محتوا و کپشن پست باشد و نمی‌خواهند قسمت کامنت‌ها توجهی جلب کند.

در بعضی موارد دیگر، ممکن است کاربر یا منتشرکننده پست در قسمت کپشن اینستا متنی چالش برانگیز، جنجالی یا دارای حساسیت بالا را نوشته باشد و به این ترتیب با جلب توجه افراد، قسمت کامنت‌های پست بیش از حد انتظار شلوغ شده باشد. در بسیاری از موارد حتی شاهد ایجاد بحث و دعوا توسط افراد مختلف در قسمت کامنت‌های یک پست هستیم و در این صورت بستن کامنت اینستاگرام بهترین راه‌حل خواهد بود. پس به سراغ آموزش انجام این کار می‌رویم.

بستن کامنت پست اینستاگرام

از آنجایی که غیرفعال‌سازی کامنت قابلیتی بسیار کاربردی است، افراد زیادی به آن نیاز دارند و با این حال در بعضی موارد پیش از انتشار پست فراموش می‌کنند که آن را فعال کنند. همچنین در بعضی موارد هم پس از انتشار پست و دریافت کامنت‌های ناخوشایند و نامناسب تصمیم به بستن آن می‌گیرند. این کار گاهی می‌تواند به جلوگیری از کامنت اسپم هم کمک کند. به همین دلیل و با توجه به این مسئله، روش بستن را در هر دو صورت آموزش می‌دهیم.

پیش از انتشار پست

اگر هنوز پست مورد نظر خود را که قصد غیرفعال کردن یا بستن کامنت اینستاگرام برای آن دارید، منتشر نکرده‌اید، به این شیوه عمل کنید:

  1. در اینستاگرام و در قسمت مربوط به پست جدید انتشار کردن، عکس یا ویدئویی که قصد انتشار آن را دارید انتخاب کنید.
  2. کارهای مربوط به انتشار پست از جمله نوشتن کپشن پست اینستا را انجام دهید.
  3. سپس در قسمت آخر انتشار و در پایین همان صفحه پست جدید، گزینه‌ای به نام Settings Advanced  وجود دارد که باید برای پیدا کردن تنظیمات مربوطه، وارد آن شوید.
  4. پس از آن باید به بخش کامنت‌ها یا Comments در Advanced Settings بروید.
  5. در این قسمت گزینه یا قابلیت Turn off commenting  که به معنای غیرفعال کردن کامنت اینستاگرام است را روشن کنید.

البته اگر فردی قصد انجام این کار را به دلیل دریافت نکردن نظرات و کامنت‌های کافی انجام می‌دهد و به عبارتی همیشه دارای پست‌هایی با تعداد کامنت کم است، می‌تواند از خدمات مربوط به خرید کامنت اینستاگرام هم استفاده کند.

پس از انتشار پست

بستن کامنت پس از انتشار پست موردی است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. در واقع در اغلب موارد منظور از غیرفعال کردن کامنت‌ها، همین غیرفعال کردن پس از انتشار است. این کار پیچیده و سخت نیست و تنها باید مراحل زیر را طی کرد:

  1. در اولین مرحله باید به صفحه شخصی خود در اینستاگرام بروید.
  2. پستی که قصد بستن کامنت آن را دارید، باز کنید.
  3. در بالای پست و سمت راست یک علامت سه نقطه یا سه خط که به آن منوی همبرگر هم گفته می‌شود، وجود دارد که باید بر روی آن ضربه بزنید.
  4. پس از باز شدن منوی گزینه‌ها، باید گزینه Turn off commenting  را انتخاب نمایید و به همین راحتی کامنت‌های پست مورد نظر بسته خواهد شد.

البته شایان ذکر است که این قابلیت اینستاگرامی می‌تواند در جاهای مختلفی مفید واقع شود که پس از گرفتن فالوور رایگان اینستاگرام یکی از آن‌ها است. در این صورت به دلیل افزایش فالوورها اما کم بودن کامنت‌های پیج فرد می‌توان به بستن کامنت‌ها با هدف طبیعی و عادی جلوه کردن تعداد فالوورها اقدام کرد.

بستن کامنت استوری اینستاگرام

به طور کلی بستن کامنت استوری اینستاگرام مسئله‌ای جداگانه است چراکه در بستن کامنت پست دلیل اصلی در اغلب موارد عدم تمایل به نمایش کامنت‌ها به فالوورها است. در حالی که در انجام این کار برای استوری دلایل دیگری از جمله عدم علاقه به دریافت نظرات در دایرکت است. برای انجام آن می‌توانید به این شیوه اقدام کنید:

پیش از انتشار استوری

  1. در ابتدا باید به سراغ صفحه شخصی خود یا همان قسمت Profile بروید.
  2. سه خط موجود در گوشه صفحه را انتخاب کنید و سپس گزینه تنظیمات یا همان Settings را انتخاب کنید.
  3. سپس به قسمت Privacy و پس از آن هم به بخش Story بروید.
  4. در این مرحله باید در بخشی که مربوط به ریپلای‌های استوری بوده و در بالای آن Replying نوشته شده است، Allow messages reply را در حالت Off قرار دهید.

پس از انتشار استوری

  1. استوری که قصد بستن کامنت اینستاگرام را برای آن دارید، باز کنید.
  2. در این مرحله از قسمت پایین صفحه گزینه‌ای که با عنوان More به همراه سه نقطه قرار دارد را پیدا کنید.
  3. قسمت تنظیمات استوری یا Story Settings را انتخاب کنید.
  4. پس از آن به بخش Replying رفته و Allow messages reply را در حالت Off بگذارید.

بستن کامنت IGTV اینستاگرام

  1. در مرحله اول باید به قسمت IGTV بروید و محتوایی که قصد بستن کامنت آن را دارید، پخش کنید.
  2. به قسمت کامنت‌های  مورد نظر بروید. برای این کار باید بر روی آیکون کامنت ضربه بزنید.
  3. پس از باز شدن کامنت‌ها، سه نقطه‌ای که در بالای صفحه نظرات قرار دارد را باز کنید.
  4. در این مرحله تنها باید گزینه Turn off commenting  را فعال کنید تا تمامی کامنت‌هایی که برای پست شما گذاشته شوند، حذف و قسمت کامنت بسته شود.

نکات مهم بستن کامنت اینستاگرام

اگرچه بستن کامنت کار سختی نیست و هر فردی می‌تواند در مدت زمانی بسیار کوتاه با کمک آموزش مذکور آن را به‌راحتی انجام دهد، اما پیشنهاد می‌شود که پیش از اقدام به انجام این کار از نکات زیر اطلاع پیدا کنید.

  • خرید فالوور: یکی از مواردی که باعث می‌شود افراد به بستن کامنت‌های خود روی بیاورند، خریدن فالوور است. بسیاری از کاربران بدون در نظر گرفتن اینکه داشتن تعداد فالوور زیاد به کامنت و لایک زیاد هم نیاز دارد، به سراغ خرید دنبال‌کننده می‌روند. پس اگر علاقه‌ای به بستن بخش کامنت‌های پست خود ندارید، این مسئله را پیش از خرید در نظر بگیرید یا خرید کامنت را هم انجام دهید.
    • عدم امکان بازیابی: نکته بسیار مهمی که در خصوص بستن نظرات وجود دارد، عدم امکان بازیابی و پاک شدن کلیه آن‌ها است. اگر کامنت‌های یک پست را ببندید، امکان بازیابی و بازگرداندن مجدد کامنت‌هایی که قبلاً برای پست گذاشته شده بودند، وجود نخواهد داشت.
    • ریپورت کامنت: در بسیاری از موارد می‌توانید پیش از اقدام به بستن قسمت کامنت‌های یک پست، فردی که کامنت نامناسب گذاشته است را ریپورت کنید. به هر حال در هر اپلیکیشن و پلتفرمی کسانی هستند که مطالب و نظرات ناخوشایندی انتشار می‌دهند و بسیاری از اوقات با ریپورت کردن کامنت می‌توان موجب ریپورت اینستاگرام آن‌ها شد.

جمع‌بندی

در نهایت شایان ذکر است که بسیاری از افراد به دلایل خاصی نظیر مشکلات به وجود آمده در قسمت کامنت‌ها اقدام به بستن کامنت اینستاگرام می‌کنند و بسیاری دیگر به طور کلی بسته بودن قسمت نظرات را به دلایل شخصی ترجیح می‌دهند. در هر صورت این امکان چندین سال است که توسط اینستاگرام برای کاربران فراهم شده است. در نتیجه هر کاربر و شخصی می‌تواند به‌آسانی از طریق مراحلی که ذکر کردیم، کامنت‌های پست، استوری و IGTV خود را در کمتر از یک دقیقه ببندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =