دسته‌ها
اینستاگرام

روش تضمینی برگرداندن فالوور اینستاگرام (آپدیت 2024)

این روزها افرادی که در اینستاگرام مشغول به کار و فعالیت به‌خصوص کسب درآمد هستند، زمان و زحمت زیادی را صرف جذب فالوور می‌کنند. در واقع تعداد فالوور بیشتر به معنای اعتبار و محبوبیت بیشتر و در نهایت کسب درآمد و درآمدزایی بیشتر است.

حتی افرادی که به فعالیت در فضای مجازی علاقه دارند هم با افزایش تعداد دنبال کنندگان نتیجه کار و زحمات خود را دریافت می‌کنند. همه این‌ها تا زمانی است که با ریزش، روح شدن و از دست رفتن فالوورها مواجه نشده‌اید. این مسئله را می‌توانیم مشکلی عادی و طبیعی جلوه دهیم که برای همه پیج‌های اینستاگرامی کوچک و بزرگ رخ می‌دهد، اما در این زمان که یک پیج درگیر ریزش و از دست دادن فالوور فعال است، پیج رقیب می‌تواند در حال رشد و افزایش فالوور باشد چراکه رقابت در این پلتفرم بسیار تنگاتنگ و سخت است. در نتیجه بازگرداندن فالوور اینستاگرام اولین راه‌حلی خواهد بود که به احتمال زیاد به ذهن شما می‌رسد.

به طور کلی با یک جستجو می‌توان فهمید که روش‌های مختلفی برای برگرداندن فالوور از حالت روح و فعال کردن آن وجود دارد و از این طریق نرخ تعامل پیج را برای باری دیگر افزایش داد. با این وجود نمی‌توانیم به همه این روش‌ها به‌عنوان روشی مطمئن و کاربردی اعتماد کنیم و برای انجام این کار به آشنایی به الگوریتم اینستاگرام و رفتار کاربران نیاز است. به همین دلیل ما با بررسی نکات مهم در این زمینه، هر آنچه که باید در خصوص بازگرداندن فالوور، روح شدن فالوور و سایر موارد مربوطه بدانید را در ادامه این مطلب شرح خواهیم داد.

فالوور روح چیست؟

به طور کلی فالوور روح یا فالوور گوست نوعی اکانت دنبال کننده در اینستاگرام است که فعالیتی در پیج شما ندارد. به عبارتی این نوع فالوور واکنش و تعاملی نسبت به محتواها و از جمله پست‌های صفحه اینستاگرامی شما نشان نمی‌دهد و تنها یک عدد به تعداد دنبال کنندگان اضافه کرده است. این نوع فالوور به تعداد کم یا زیاد می‌تواند در هر پیجی وجود داشته باشد و بر آن تأثیر بگذارد.

البته نباید در خصوص فعالیت نداشتن آن‌ها در پیج برداشت اشتباهی داشت. در واقع فالوور روح همیشه نوعی فالوور غیرواقعی نیست. بلکه می‌تواند یک صفحه شخصی معمولی باشد که حتی در اینستاگرام فعالیت دارد اما تعاملی با محتواهای موجود در صفحه اینستاگرامی شما ندارد و به عبارتی به آن‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد. برای مثال پست‌ها را لایک نمی‌کند و کامنت نمی‌گذارد و به این ترتیب به یک فالوور اینستاگرام از نوع روح تبدیل شده است.

فالوور روح اینستاگرام

این نوع دنبال کنندگان می‌توانند در هر جایی از پیج آدم‌های معروف و سلبریتی‌ها تا پیج‌های شخصی و معمولی وجود داشته باشند. اما سؤال این است که آن‌ها از کجا می‌آیند؟ فالوور روح می‌تواند همان نوع واقعی و قدیمی باشد که علاقه خود را نسبت به محتواهای پیج از دست داده است. همچنین می‌تواند از طریق خرید فالوور وارد صفحه شده باشد. در هر صورت تأثیرات زیادی بر روی اینستاگرام شما خواهد گذاشت و از این رو باید با دلایل روح شدن آن و نحوه برگرداندن فالوور اینستاگرام آشنا شوید.

دلایل روح شدن فالوور

در مجموع انجام کارهای خاصی می‌تواند موجب روح شدن فالوور اینستاگرام شود و البته نمی‌توان گفت همیشه هم این اتفاق به دلیل اقدامات صاحب پیج رخ می‌دهد. در بعضی موارد فالوورهای روح به خودی خود به وجود می‌آیند و در نتیجه وجود تعداد کم آن‌ها در پیج‌هایی با فالوورهای زیاد اجتناب‌ناپذیر است. با این وجود با آشنایی مهمترین دلایل به وجود آمدن این نوع فالوورها و تلاش بر برگرداندن فالوورها می‌توانید تا حدود زیادی از اثرات مخرب آن‌ها جلوگیری کنید. به طور خلاصه این موارد موجب روح شدن دنبال کننده می‌شوند:

  1. خرید پیج آماده: زمانی که پیج یا صفحه شخصی کسی را با هدف فالوور رایگان برای راه‌اندازی کسب‌وکار یا فعالیت خود در اینستاگرام خریداری می‌کنید، باید بدانید که به احتمال زیاد تعداد قابل‌توجهی فالوور روح خواهید داشت. در واقع فالوورهای پیج به محتوایی که صاحب قبلی آن انتشار می‌کرده است، علاقه داشته‌اند و تضمینی در خصوص تعامل آن‌ها با  محتواهای شما وجود ندارد. در این صورت امکان ریزش فالوور هم بسیار زیاد است.
  2. خرید فالوور: بسیاری از افراد مخالف خرید فالوور هستند و روح بودن آن‌ها یکی از دلایل اصلی این مخالفت است. جالب است بدانید که این مسئله درست بوده اما جایی که از آن خرید را انجام می‌دهید هم نقش مهمی را در این راستا ایفا می‌کند. بعضی از مجموعه‌های معتبر، فروش فالوورهای فعال انجام می‌دهند و از این رو می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.
  3. محتوای نامناسب: در بسیاری از موارد استفاده از محتوای نامناسب و برای مثال پست کردن تصاویر تکراری یا غیرجذاب می‌تواند موجب روح شدن فالوور اینستاگرام شود.
  4. غیرفعال شدن صفحه: همان‌طور که اشاره کردیم، همیشه هم روح شدن دنبال کنندگان به دلیل وجود مشکل خاصی در پیج شما نیست. بلکه در بعضی موارد خود دنبال کننده پیج را غیرفعال می‌کند یا فعالیت کمی در پیج اینستاگرام دارد.

حال که با دلایل روح شدن دنبال کنندگان خود آشنا شدید، نوبت به اطلاع از تأثیراتی که در صفحه شما می‌گذارند، می‌رسد تا از این طریق از اهمیت برگرداندن آن‌ها به حالت فعال آگاه شوید.

تأثیرات فالوور روح در اینستاگرام

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود نسبت به برگرداندن فالوور اینستاگرام از حالت روح به حالت فعال تأکید داشته باشیم. در واقع این نوع دنبال کنندگان تأثیرات منفی زیادی بر روی پیج خواهند داشت که مهمترین آن‌ها به این شرح هستند:

  1. کاهش اعتبار: یکی از مخرب‌ترین تأثیراتی که فالوورهای غیرواقعی از جمله روح و فیک بر روی پیج اینستاگرام دارند، کاهش اعتبار شما در نظر مشتریان و مخاطبان است. اکثر افراد تعداد فالوورهای پیج را نسبت به تعداد لایک و کامنت می‌سنجند و زمانی که به دلیل غیرفعال بودن فالوورها اختلاف زیادی در بین آن‌ها وجود داشته باشد، اعتماد خود را از دست می‌دهند.
  2. کاهش نرخ تعامل: با داشتن فالوور گوست نرخ تعامل یا نرخ اینگیجمنت شما به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد چراکه این نوع دنبال کننده تعاملی با محتواهای صفحه ندارد. این کاهش نرخ تعامل می‌تواند حتی به نمایش داده نشدن محتوا و پست‌های شما در اکسپلور هم منتهی شود.
  3. کاهش فروش: وجود تعداد زیادی از فالوورهای روح در کنار فالوورهای فیک، دیگر تعداد افراد زیادی را در پیج کسب‌وکار برای خرید محصول باقی نمی‌گذارد. در نتیجه جلوگیری از کاهش فروش از دیگر دلایلی است که به برگرداندن فالوور اینستاگرام نیاز خواهید داشت.
  4. ریزش فالوور: کاهش اعتماد فالوورهای واقعی شما با مشاهده اختلاف زیاد بین تعداد فالوور و لایک‌ها یا کامنت‌ها باعث آنفالو کردن آن‌ها می‌شود. به این ترتیب حتی فالوورهای واقعی خود را هم در مرور زمان از دست خواهید داد.
  5. بسته شدن پیج: الگوریتم اینستاگرام پیچیدگی خاصی دارد اما تقریباً تمامی افراد می‌دانند که این پلتفرم نسبت به پیج‌های دارنده دنبال کننده فیک و روح حساسیت نشان می‌دهد. در بسیاری از موارد زیاد بودن تعداد این دسته از فالوورها باعث بسته یا بن شدن پیج از طرف اینستاگرام شده است. در اغلب موارد در این صورت به راه‌اندازی مجدد صفحه نیاز خواهد بود.

در نتیجه با توجه به این تأثیراتی که هر فالوور روح می‌تواند بر روی پیج داشته باشد، جلوگیری از بیشتر شدن و البته برگرداندن آن‌ها برای کسانی که به پیج اینستاگرام خود اهمیت زیادی می‌دهند، ضروری است.

روش تبدیل فالوورهای روح به فالوور فعال

می‌توان گفت گاهی داشتن فالوور روح از فالوور فیک هم بدتر بوده چراکه پس از تشخیص فالوور فیک می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی از پیج خود بیرون کنید اما در مقابله با فالوورهای روح که اغلب واقعی هستند اما با محتوای شما تعاملی ندارند، برگرداندن کار دشوارتری است. با این حال سعی کرده‌ایم که ۶ مورد از روش‌های آسان و سریع که اغلب کاربرد هم دارند، برای بازگرداندن فالوور در ادامه به شما معرفی کنیم.

1.      علایق و ترندها را بشناسید.

همان‌طور که گفته شد، از دست دادن علاقه به محتواهای پیج اینستاگرام شما یکی از دلایلی است که فالوورها تعاملی با پست‌ها و حتی استوری‌ها شما نداشته و آن‌ها را لایک نمی‌کنند. به همین دلیل است که تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان کاری ساده دانست چراکه برای جلب توجه مخاطبین باید در ابتدا با علایق آن‌ها و حتی ترندهای موجود در پلتفرم آشنا شد و سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده محتوایی گیرا و جذاب را تولید کرد. با این کار احتمال زیادی در خصوص فعال شدن بعضی از فالوورهای روح وجود دارد.

2.      با الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید.

اغلب افرادی که در حال حاضر در این پلتفرم موفق هستند و تعداد فالوورهای بسیار زیادی را جذب کرده‌اند، با الگوریتم‌ها و قوانین اینستاگرام به‌خوبی آشنا هستند. آشنایی و بهره‌گیری از آن کمک خواهد کرد که این اپلیکیشن پست‌های شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهد و به این ترتیب تعاملات پیج افزایش پیدا کند. این اقدامات نه‌تنها در انتها به برگرداندن فالوور منتهی می‌شود، بلکه افزایش فالوور اینستاگرام را هم رقم می‌زند. در نتیجه اگر قصد شما در خصوص فعالیت در این پلتفرم و حتی کسب درآمد از طریق آن جدی است، باید به طور جدی فعالیت کنید و آشنایی با قوانین، اصول و الگوریتم‌ها از اولین اقدامات هستند.

3.      به هشتگ گذاری اصولی روی بیاورید.

استفاده از هشتگ مناسب زیر هر پست دارای اهمیت زیادی بوده و بر فالوور اینستاگرام هم تأثیر می‌گذارد. با استفاده از هشتگ‌ها علاوه‌بر اینکه می‌توانید نوع دسته‌بندی و موضوع محتوای پست را شرح دهید، بلکه می‌توانید مخاطبین بیشتری را هم جلب کنید. به این ترتیب امکان ورود پیدا کردن محتوای پیج شما به صفحه اکسپلور افزایش پیدا می‌کند و در کنار افزایش تعداد دنبال کننده، توجه مخاطبین روح خود را هم جلب خواهید کرد و شانس خود را برای فعال کردن آن‌ها افزایش خواهید داد.

4.      پروفایل مناسب انتخاب کنید.

در بسیاری از موارد دیده شده که تنها با یک تغییر عکس پروفایل توجه بسیاری از فالوورهای روح به پیج مورد نظر جلب شده است. به عبارتی زمانی که تصویر پروفایل پیج اینستاگرام تغییر می‌کند، به معنای تغییر ظاهر کلی آن است. به این ترتیب ممکن است فالوورها صفحه را باز کنند و محتواهای آن را بررسی کنند. در این صورت اگر کیفیت محتوا بالا باشد، لایک خواهند کرد و پس از آن مجدّداً به دنبال کردن پست‌های صفحه اهمیت خواهند داد. البته توجه داشته باشید که اگر با توجه به محتوای پیج شما این کار امکان‌پذیر باشد، گذاشتن یک تصویر شخصی برای تصویر پروفایل می‌تواند تأثیر چندین برابری داشته باشد. دلیل اصلی آن هم این است که به طور معمول مخاطبین شما در پیج اینستاگرام دوست دارند که بدانند چه کسی پشت این پست‌های صفحه است.

5.      لایو بگذارید.

لایو گذاشتن در اینستاگرام می‌تواند یک شوک اساسی به فالوورهای روح باشد و به بازگرداندن فالوور اینستاگرام کمک بزرگی کند. زمانی که در پیج خود یک لایو بگذارید، صفحه شما در قسمت استوری همه فالوورها نمایش داده خواهد شد و توجه آن‌ها را جلب می‌کند. از جهتی هم برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال خواهد شد.  در این صورت حتی اگر در لایو شما حضور پیدا نکنند، به احتمال زیاد نگاهی به پست‌ها خواهند انداخت و توجه آن‌ها را به دست خواهید آورد. اگر نمی‌دانید چگونه و با چه محتوایی لایو بگذارید، توجه به علایق کاربران و موضوع فعالیت و کار خود می‌تواند در این راستا کمک کند. برای مثال اگر پیج اینستاگرام شما برای کسب‌وکار و فروش محصول است، می‌توانید از فرآیند بسته‌بندی یا ارسال محصولات لایو بگذارید و با یک تیر دو نشان بزنید چراکه علاوه‌بر جلب توجه فالوورهای روح، اعتماد آن‌ها را هم به دست خواهید آورد. 

6.      فعالیت خود را افزایش دهید.

در نهایت افزایش فعالیت را می‌توانیم به‌عنوان بهترین روش برای برگرداندن فالوور اینستاگرام معرفی کنیم. زمانی که محتواها و پیج شما مدام در مقابل دید و در صفحه فید فالوورها و از جمله فالوورهای روح باشد، خواه ناخواه توجه آن‌ها جلب خواهد شد. البته اگر پست‌ها بدون برنامه‌ریزی و بدون محتوای جذاب به طور مداوم آپلود شوند، احتمال آنفالو شدن هم وجود دارد. در نتیجه می‌توان گفت برای رشد روزافزون و دریافت نتایج دلخواه خیلی باید مراقب باشید و در خصوص آپلود کردن هر گونه محتوا شامل پست، ریلز، استوری و مسابقه به نکات مربوط به آن توجه کنید.  

  • پست: اگر مدت زمان زیادی از پست گذاشتن شما می‌گذرد، زمان آن فرا رسیده است. با یک برنامه‌ریزی صحیح و تولید محتوای خاص و غیرتکراری، یک پست گیرا بارگزاری کنید. بازه زمانی مناسبی را برای آپلود پست انتخاب کنید تا به میزان بیشتری دیده شود و در معرض دید بیشتر فالوورهای روح پیج اینستاگرام شما قرار گیرد.
  • ویدئو طولانی: می‌توانید از قابلیت آپلود ویدئو طولانی یا همان IGTV استفاده کنید. از آنجایی که این نوع ویدئوها در اکسپلور رواج پیدا نمی‌کنند و نمی‌توانند مخاطبین آن قسمت را جذب کنند، این اپلیکیشن آن‌ها را بیشتر به فالوور اینستاگرام شما نمایش خواهد داد. وابسته به نوع محتوا و تعداد فالوورهای خود، می‌توانید حتی در هر هفته تا حدود ۳ ویدئو آپلود کنید.
  • استوری: همان‌طور که می‌دانید، استوری‌ها بیش از هر نوع محتوای دیگری در اینستاگرام نمایش داده می‌شوند. از این فرصت برای تبدیل کردن فالوورهای روح به فالوور فعال اینستاگرام استفاده کنید و با برنامه‌ریزی صحیح استوری بگذارید. همچنین از آنجایی که به طور معمول انتخاب محتوا برای استوری راحت‌تر از پست و ریلز است، می‌توانید به تعداد دفعات بیشتری هم آن را انجام دهید تا تعامل پیج بالا رود. همیشه مجبور نیستید که محتوایی مربوط به موضوعات پست‌ها و فعالیت خود استوری کنید. هر از گاهی می‌توانید از چیستان‌ها، موضوعات چالشی، مطالب گیرا و حتی محتواهای طنز استفاده کنید.  
  • مسابقه: گذاشتن مسابقه و ارائه هدیه یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین ترفندهای پیج‌های کسب‌وکارها برای جذب فالوور اینستاگرام است. اگر این امکان برای شما فراهم است، مسابقات جذابی با انتخاب برنده بگذارید و به برنده جایزه دهید. این جایزه یا هدیه حتماً نباید چیز پیچیده‌ای باشد و با توجه به زمینه فعالیت خود، می‌تواند یک محصول رایگان یا حتی تخفیف درصدی و ارسال رایگان را شامل شود.

همچنین توجه داشته باشید که علاوه‌بر انجام دادن موارد مذکور به منظور افزایش فعالیت و تبدیل کردن فالوور روح به فالوور فعال، همیشه نباید ارتباط و تعامل شما با فالوورها یک طرفه باشد. هر از گاهی به پیج کسانی که دارای پیج باز هستند، سر بزنید و با لایک و کامنت توجه آن‌ها را به خود جلب کنید. در مجموع جذب کردن و نگه داشتن فالوور اینستاگرام می‌تواند کاری زمان‌بر و گاهی سخت باشد اما غیرممکن و پیچیده نیست.

تشخیص فالوور فیک و روح

پس از آشنایی با فالوور روح، به دلیل وجود شباهت‌های زیاد اغلب افراد می‌خواهند تفاوت آن را با فالوور فیک بدانند. در پاسخ می‌توان گفت در اکثر موارد فالوور فیک توسط ربات ساخته می‌شود و نشانه‌هایی نظیر فعالیت، پروفایل، پست و سایر موارد مشابه را ندارد. در حالی که فالوورهای روح معمولاً همان فالوورهای معمولی هستند و در اغلب موارد حتی در پیج خود و سایر پیج‌های اینستاگرام فعالیت دارند اما واکنشی نسبت به محتواهای شما نشان نمی‌دهند که برای رفع این مشکل راه‌حل‌های مناسبی را ذکر کردیم.

جمع‌بندی

در انتها می‌توان گفت با توجه به تأثیرات منفی فالوورهای روح در پیج اینستاگرام، خارج کردن آن‌ها از صفحه خود موضوعی بسیار مهم است و نباید اهمیت آن را نادیده بگیرید. در نتیجه به‌راحتی و با کمی زمان گذاشتن می‌توانید از طریق روش‌های مطرح شده در این مطلب به برگرداندن فالوور اینستاگرام از حالت روح به حالت فعال اقدام کنید و نتایج مطلوب خود را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =