دسته‌ها
یوتیوب

درامد یوتیوبر ها با بیشترین سابسکرایب یوتیوب در ایران

این روزها گوشی‌های هوشمند از دوستان همیشگی ما هستند که در هر جایی و هر حالی ما را همراهی می‌کنند. اغلب افراد هر روز زندگی خود چه حال بد یا چه حال خوبی داشته باشند، مدام پلتفرم‌های مختلف گوشی را چک می‌کنند. یوتیوب یکی از این پلتفرم‌ها  است که امروزه به‌صورت پیش فرض بر روی همه گوشی‌های جدید نصب شده و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. به این ترتیب خیلی از کاربران آن به فکر کسب درامد از طریق کانال یوتیوب خود می‌افتند و افراد زیادی هم در ایران و جهان از این طریق به کسب درامد بسیار زیاد و باورنکردنی دست پیدا کرده‌اند. از این رو این مطلب را به بررسی کانال‌هایی با بیشترین سابسکرایب یوتیوب و معرفی کسی که بیشترین درامد را از طریق این پلتفرم در ایران دارد، اختصاص داده‌ایم.

بیشترین سابسکرایب یوتیوب در دنیا

کانال‌های زیادی در یوتیوب توانسته‌اند تعداد سابسکرایب قابل‌توجهی را به دست آورند و به کسب درامد دلاری برسند. به طور معمول محتواهای سرگرم کننده و آموزشی شامل آرایشی، مد و فشن، کمدی، موزیک و سایر موارد مشابه در این پلتفرم از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. در نتیجه اگر به فکر کسب درامد از طریق این اپلیکیشن هستید، باید در خصوص انتخاب محتوای مناسب به‌خوبی تحقیق کنید. به همین دلیل در ادامه به معرفی ۷ مورد از بیشترین سابسکرایب یوتیوب در دنیا می‌پردازیم تا علاوه‌بر آشنایی با آن‌ها، بتوانید از محتواها و ویدئوهای موجود در کانال‌های آن‌ها ایده بگیرید.

1.      T-Series

در حال حاضر کانال یوتیوب T-Series با تعداد سابسکرایب حدود ۲۵۲ میلیون سابسکرایبر در اول لیست قرار می‌گیرد. این کانال دارای محتواهای گوناگونی است که اغلب آن‌ها موزیک ویدئوهای هندی هستند و طرفداران زیادی هم دارند. همچنین تعداد قابل‌توجهی از ویدئوهای این کانال شامل تریلر یا پیش نمایش فیلم‌های بالیوودی است. در نتیجه همان‌طور که احتمالاً می‌توانید حدس بزنید، اغلب دنبال کنندگان آن هم از مردم هند یا علاقمندان به موزیک و سینمای این کشور هستند.

2.      MrBeast

جایگاه دوم در بیشترین سابسکرایب یوتیوب در دنیا متعلق به MrBeast است که اغلب کسانی که روزانه زمان زیادی را در این پلتفرم می‌گذارنند، با این یوتیوبر آشنایی دارند.

این دارنده بیشترین دنبال کننده در یوتیوب با تولید محتوایی منحصر به فرد و مخصوص به خود توانسته است به تعداد سابسکرایبر حدود ۲۰۶ میلیونی در اواخر سال ۲۰۲۳ دست پیدا کند. محتواهای موجود در کانال مستربیست کمی با سایر محتواهای رایج متفاوت است. برای مثال در یکی از ویدئوهای خود تصمیم گرفته است که در ۴۰ ساعت از عدد ۰ تا ۱۰۰ هزار بشمارد و این نوع ویدئوها محبوبیت و شهرت او را رقم زد.

3.      Cocomelon

زمانی که بحث یوتیوب و سایر پلتفرم‌های فضای مجازی می‌شود، اغلب افراد تنها به سرگرمی و محتواهای بزرگسالان فکر می‌کنند. با این وجود پدر و مادرها به‌خوبی می‌دانند که در این فضا می‌توان محتواهای مفیدی هم برای کودکان پیدا کرد و کانال یوتیوب Cocomelon یکی از آن‌ها است.

این کانال که در حال حاضر دارای چیزی بیش از ۱۶۷ میلیون دنبال کننده است، انواعی از ویدئوهای آموزنده و سرگرم کننده را برای کودکان منتشر می‌کند. رنگ‌های روشن، موسیقی‌های شاد و بچه‌های شاداب در انیمیشن‌های این کانال یوتیوب از مواردی هستند که توجه کودکان را به خود جذب می‌کنند.

4.      Sony Entertainment Television India

کانال Sony Entertainments Television India یا SET رتبه چهارم از کانال‌هایی با بیشترین سابسکرایب یوتیوب را دارد و همان‌طور که از نام آن مشخص است، از دیگر کانال‌های مربوطه به محتواهای کشور هند از جمله برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی است.

این کانال در حال حاضر دارای تقریباً ۱۶۵ میلیون سابسکرایب است و البته ویو یوتیوب آن حتی به عدد باورنکردنی ۱۵۰ میلیارد بار ویو هم می‌رسد.  

5.      Kids Diana Show

همان‌طور که اشاره شد، در این پلتفرم محتواهای سرگرم کننده و آموزشی مربوط به کودکان هم دارای طرفداران بسیاری هستند. به عبارتی گسترش این نوع محتوا دو سر برد به حساب می‌آید چراکه علاوه‌بر کمک به تولید کننده محتوا به مانیتایز کردن یوتیوب و کسب درامد، به پدر و مادرها هم کمک می‌کند تا کودکان و بچه‌های خود را برای حداقل ساعتی سرگرم کنند.

محتواها و ویدئوهای موجود در این کانال یوتیوب که از حدود ۱۱۵ میلیون سابسکرایبر هم برخوردار است، شامل ویدئوهایی جذاب، آموزشی و به همراه موزیک‌های شاد است. در نتیجه دختر بچه یوتیوبری که صاحب این کانال محسوب می‌شود، طرفداران زیادی از این طریق در سرتاسر جهان به دست آورده است.

6.      PewDiePie

رتبه ششم بیشترین سابسکرایب یوتیوب به PewDiePie می‌رسد که دارای حدود ۱۱۱ میلیون سابسکرایبر بوده و با ساخت ویدئوهای جذاب و کمدی در این پلتفرم به کسب درامد دلاری دست پیدا کرده است. گفته می‌شود که این یوتیوبر سوئدی در حال حاضر از فعالیت در این اپلیکیشن چیزی حدود ۷ میلیون دلار درامد به‌صورت سالانه دریافت می‌کند.

7.      Like Nastya

به‌عنوان آخرین مورد از کانال‌های یوتیوب با تعداد سابسکرایب بیش از صد میلیون سابسکرایبر در جهان می‌توان به Like Nastya اشاره کرد که در حال حاضر دارای ۱۰۹ میلیون دنبال کننده است.

محتواها و ویدئوهای موجود در کانال این یوتیوبر محتواهایی کودکانه و آموزنده از یک دختر بچه ۹ ساله به همراه اعضای خانواده و دوستان است و از طریق به وجود آوردن فضایی شاد و فانتزی توانسته مخاطبین و کودکان زیادی را جذب کند.

در نتیجه همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، اکثر کانال‌هایی که با بیشترین سابسکرایب یوتیوب در دنیا معروف شده‌اند، دارای محتواهای ساده اما جذابی هستند. به این معنا که محتوایی با موضوعات پرطرفدار را برای گروه خاصی از مردم جهان یا گروه سنی مشخصی تولید و عرضه می‌کنند و از این طریق آن‌ها را به خود جذب کرده و در نهایت به کسب درامد میلیون دلاری می‌رسند.

با این حال تضمینی در خصوص اینکه موارد مذکور تا به حال به منظور بیشتر کردن دنبال کنندگان خود خرید فالوور انجام داده‌اند یا خیر، وجود ندارد.

بیشترین سابسکرایب یوتیوب در ایران

اگرچه مدت زمان زیادی از اعمال محدودیت برای یوتیوب در ایران می‌گذرد، اما همچنان این پلتفرم دارای محبوبیت بسیار زیادی است. در نتیجه ایرانیان بسیاری در آن فعالیت و کانال یوتیوب دارند و عده دیگری هم بدون داشتن کانال روزانه زمانی را با هدف سرگرم شدن یا یاد گرفتن مهارت خاصی در آن می‌گذارنند.

به این ترتیب می‌توان گفت افراد زیادی از کشور ما به‌عنوان کاربران مخاطب یا کاربران فعال و دارنده کانال از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند که تعدادی از آن‌ها هم به تعداد سابسکرایبر  میلیونی یا صدها هزاری و کسب درامد رسیده‌اند. در نتیجه اگر شما هم به‌عنوان یک تولید کننده محتوای ایرانی به دنبال افزایش سابسکرایب یوتیوب هستید، پیشنهاد می‌شود با افراد برتری که در کشور در این زمینه موفق شده‌اند، آشنا شوید.

کانال یوتیوب هومن تی وی

1.    هومن تی‌وی

هومن اولین دارنده بیشترین سابسکرایب یوتیوب در ایران است که البته در سطح جهانی فعالیت دارد و به عبارتی دیگر یکی از یوتیوبرهای معروف با تعداد سابسکرایبر بیش از ۱۰ میلیون در سطح جهان است.

با این وجود تولید محتوای این یوتیوبر در سال اخیر کاهش یافته و فعالیتی ندارد. محتواها و ویدئوهای موجود در کانال یوتیوب هومن ویدئوهایی طنز و کمدی از دوربین مخفی هستند و به این ترتیب توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. معروفیت این یوتیوبر در حدی بوده که حتی با بعضی از ویدئوهای خود صدها میلیون ویو به دست آورده است.

کانال یوتیوب پوتک

2.    پوتک

اغلب افراد و به‌خصوص طرفداران موزیک رپ ایرانی با پوریا عرب که با اسم پوتک شناخته می‌شوند، آشنایی دارند. این خواننده که در سال‌های اخیر فعالیت خود را در زمینه موسیقی محدود کرده، در حال حاضر در یوتیوب به‌عنوان یکی از بهترین یوتیوبرهای ایرانی فعالیت می‌کند و به این طریق توانسته به تعداد سابسکرایب بیش از ۸۶۰ هزار دست پیدا کند.

تولید محتوای پوتک هم اغلب شامل ویدئوهای طنز و ری‌اکشن به ویدئوهای مختلف است.

کانال یوتیوب فرشاد سایلنت

3.    فرشاد سایلنت

در حال حاضر می‌توانیم فرشاد سایلنت را به‌عنوان دومین دارنده بیشترین سابسکرایب یوتیوب ایرانی معرفی کنیم. این یوتیوبر معروف دارای حدود ۷۱۰ هزار سابسکرایبر بوده و محتواهای کمدی گوناگونی را در کانال خود منتشر می‌کند. برای مثال تعداد زیادی از ویدئوهای خود را با ری‌اکشن یا واکنش نشان دادن به سایر محتواهای موجود در اینترنت و فضای مجازی ساخته است. در کل خصوصیاتی نظیر استفاده از تیکه کلام‌های خاص و واکنش‌های طنز موجب جذب کاربران ایرانی به این یوتیوبر شده است.

کانال یوتیوب سوگنگ

4.    سوگنگ

سوگنگ یکی دیگر از بهترین‌های فعال در یوتیوب است که با تعداد سابسکرایبر ۵۵۵ هزار نفری در رده چهارم بیشترین سابسکرایب یوتیوب در ایران محسوب می‌شود.

محتواهای موجود در کانال این یوتیوبر ایرانی شامل موارد مختلفی می‌شود و می‌توان گفت در کانال خود در خصوص موارد مختلفی صحبت می‌کند. البته اغلب ویدئوهای سوگنگ جنبه طنز و کمدی هم دارند و این مسئله جذابیت بیشتر محتواها را رقم زده است.

کانال یوتیوب آریا کئوکسر

5.    آریا کئوکسر

آریا رحمتی که در یوتیوب با اسم آریا کئوکسر فعالیت دارد، نفر پنجم در ایران با بیشترین سابسکرایب یوتیوب است. این یوتیوبر انواعی از محتواهای مربوط به گیمینگ و بازی‌های کامپیوتری جذاب را انتشار می‌دهد و یکی از بهترین افراد در این زمینه در کشور است.

در کنار این، آریا کئوکسر ویدئوهای گوناگونی را هم از نوع طنز، کمدی، چالش برانگیز و گاهی حتی مربوط به موضوعات ترسناک را تولید و آپلود می‌کند. این یوتیوبر ایرانی خلاق از این طریق به بیش از ۵۵۰ هزار سابسکرایبر و در نتیجه کسب درامد از طریق یوتیوب دست پیدا کرده است.

کانال یوتیوب مدگل

6.    مدگل

همان‌طور که می‌دانید، یوتیوب یکی از بهترین بسترها برای افراد علاقمند به یادگیری یا تنها دانستن حقایق است و از این رو افراد بسیاری از طریق تولید محتوا در این زمینه معروف شده‌اند که مدگل یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

فعالیت اصلی این یوتیوبر در خصوص تولید محتوا و ویدئوهایی با موضوعات جالب و بحث برانگیز است. مثلاً می‌توان دو ویدئو را با عنوان ترسناک‌ترین موجودات دریا و مناطق ممنوعه دنیا از پربازدیدترین ویدئوهای مدگل معرفی کرد. در حال حاضر دارای ۵۴۶ هزار سابسکرایبر بوده و اختلاف تعداد سابسکرایب این یوتیوبر معروف با آریا کئوکسر کمتر از ۱۰ هزار نفر است.

کانال یوتیوب میا و کوروش

7.      میا پلیز

کیمیا روانگر که در یوتیوب با اسم میا پلیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از یوتیوبرهای زن ایرانی با تعداد زیادی سابسکرایب و در حال حاضر حدود ۵۳۱ هزار سابسکرایبر  است.

این هنرمند خلاق محتواهای جذاب و چالشی خاصی را با نامزد خود کورش تولید و آپلود می‌کند. از این طریق بسیاری از محتواهای میا حتی به تعداد ویو یوتیوب میلیونی رسیده‌اند.

البته توجه داشته باشید که ۷ مورد مذکور تنها بخش کوچکی از کانال‌های فعال ایرانی در یوتیوب هستند. افراد بسیار زیادی در کشور ما در این پلتفرم به تولید محتواهای جذاب بدون استرایک یوتیوب پرداخته و به کسب درامد رسیده‌اند.

بیشترین درامد کانال یوتیوب در ایران

شاید باورش برای شما کمی سخت باشد اما در میان یوتیوبرهای معروف ایرانی حتی یکی از کانال‌ها توانسته است به درامد یک میلیون دلاری برسد. پوریا پوتک که پس از هومن به‌عنوان فردی با بیشترین سابسکرایب یوتیوب ایرانی شناخته می‌شود، در حال حاضر ماهانه حدود ۹۰ هزار دلار دریافت می‌کند و از این رو درامد سالانه پوتک را می‌توان چیزی بیش از یک میلیون دلار تخمین زد.

البته با توجه به اینکه سالیان زیادی را در زمینه موسیقی رپ فعالیت داشته و از این طریق طرفداران زیادی به دست آورده و حال با تولید محتوا در یوتیوب طرفداران خود را افزایش داده است، دست‌یابی به چنین محبوبیت و درامدی قابل پیش‌بینی است.  

در ضمن با توجه به اینکه هومن دارای بیش از ۱۰ میلیون سابسکرایب است و از جهتی در سطح جهانی با مخاطبین بین‌المللی فعالیت داشته، امکان دریافت درامد چندین برابر بیشتر از پوتک وجود داشته است اما در حال حاضر مدتی می‌شود که فعالیتی در یوتیوب ندارد. در نتیجه می‌توانیم پوریا پوتک را به‌عنوان فردی ایرانی که بیشترین درامد میلیون دلاری را از طریق اپلیکیشن یوتیوب دریافت می‌کند، معرفی کنیم. البته نمی‌توانیم درباره اینکه آیا هیچ یک از آن‌ها تا به حال خرید بازدید یوتیوب انجام داده‌اند یا خیر، مطمئن باشیم.

کلام پایانی

در نهایت از افرادی که در پلتفرم مذکور با سابسکرایب رایگان یوتیوب فعالیت دارند، می‌توان نتیجه گرفت که با وجود محدودیت‌هایی که برای این اپلیکیشن اعمال شده‌اند، همچنان امکان کسب درامد و جذب سابسکرایب یا فالوور وجود دارد.

تنها باید از طریق راه درست، تولید محتوای مناسب و صبوری به جذب سابسکرایبر، به دست آوردن بیشترین سابسکرایب یوتیوب برای خود و در آخر کسب درامد دلاری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =