دسته‌ها
تلگرام

اشتباهات رایج استفاده از شماره مجازی تلگرام

شماره مجازی تلگرام برای بسیاری از افراد ضروری بوده است و با کمک آن می‌توانند برنامه‌های روزمره و کاری زندگی خود را پیش ببرند. به این ترتیب استفاده از این نوع شماره‌ها در چند سال اخیر در کشور ما رواج پیدا کرده است و بسیاری از کاربران تلگرام از طریق روش‌های مختلف یک یا حتی چند عدد از آن‌ها را فراهم کرده و روزانه استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه استفاده از شماره مجازی تلگرام رواج پیدا کرده است اما همچنان بسیاری از کاربران و افرادی که روزانه مدت زمان زیادی را در تلگرام می‌گذرانند، از ارزش و اهمیت یک شماره مجازی آگاه نیستند. در نتیجه با استفاده اشتباه یا عدم کسب اطلاعات کافی پیش از اقدام به خرید، این شماره را از دست می‌دهند یا به عبارتی از طریق تلگرام ریپورت می‌شوند.

در نتیجه آشنایی با اشتباهات رایج استفاده از شماره مجازی تلگرام برای آن‌ها لازم است و البته پیش از آن به مروری بر آنکه اصلاً شماره مجازی چیست، نیاز است. به همین دلیل این مطلب را به بررسی نکات مهم و اشتباهاتی که کاربران در هنگام استفاده از این شماره‌ها مرتکب می‌شوند، اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم به یک شماره مجازی نیاز دارید یا از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی نوعی شماره تلفن همراه است که وجود خارجی نداشته و به عبارتی دارای سیم کارت فیزیکی در دست کسی نیست. بلکه کلیه کارهای مربوط به آن از فعال‌سازی تا به‌کارگیری و حتی غیرفعال کردن به‌صورت کاملاً مجازی و آنلاین انجام می‌شود. در واقع این شماره درست مانند شماره‌های معمولی امکان برقراری ارتباط و به‌ویژه فعال کردن پلتفرم‌های مختلف از جمله تلگرام را فراهم می‌کند، با این تفاوت که نیازی به قرار دادن سیم کارت در داخل گوشی نیست و کلیه اقدامات مربوط به فعال‌سازی آن را باید با همکاری فروشندگان یا شرکت سازنده انجام داد.

شماره مجازی برخلاف شماره‌های معمولی و رایج محدود به یک کشور یا منطقه خاص نیست. بلکه هر فرد می‌تواند در هر جای دنیا از طریق منابع معتبر به خرید شماره مجازی تلگرام با پیش شماره کشور دلخواه خود اقدام کند. برای مثال امروزه خرید شماره‌هایی با پیش شماره کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، انگلیس و غیره رواج دارد و از این طریق یک ایرانی یا هر فرد با هر ملیت دیگری می‌تواند به‌راحتی دارای یک اکانت تلگرام با شماره آمریکا، کانادا یا ژاپن و سایر کشورها باشد. اما کاربرد آن چیست و پس از خرید باید از انجام چه کارهایی خودداری کرد؟ در ادامه مطلب به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.  

کاربرد شماره مجازی تلگرام

اغلب افراد در ابتدای آشنایی با شماره مجازی تلگرام به این فکر می‌کنند که چرا به این نوع شماره نیاز است و یا چه کسانی از آن استفاده می‌کنند؟ در واقع با توجه به رشد و گسترش انواعی از کسب‌وکارها و به‌خصوص کسب‌وکارهای اینترنتی، وجود چنین شماره‌هایی برای بسیاری از کاربران تلگرام لازم و ضروری است. به‌عنوان تعدادی از مهمترین کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ادمین کانال تلگرام: امکان ساخت اکانت و انتشار مطالب بی‌شمار با محتواهای گوناگون، یکی از اصلی‌ترین مزایای تلگرام محسوب می‌شود که موجب جذب کاربران شده است. به طور معمول در هر کانال به‌ویژه کانال‌هایی که ممبر تلگرام بسیاری دارند، دو یا چند ادمین وجود دارند که اغلب با ممبرها هم در تماس هستند. بسیاری از این افراد ترجیح می‌دهند که اکانت خود را با شماره‌ای مجازی و نه شماره اصلی خود راه‌اندازی کنند.
  2. کسب‌وکار اینترنتی: صاحبان کسب‌وکارها و به‌خصوص کسب‌وکارهای اینترنتی در اغلب موارد به منظور ارتباط بهتر با مشتریان، از طریق تلگرام با آن‌ها در تماس هستند. از این رو ترجیح می‌دهند که شماره اصلی و ایرانی خود را در اختیار مشتریان قرار ندهند و از یک شماره مجازی تلگرام استفاده کنند.
  3. اکانت پریمیوم تلگرام: برای فعال‌سازی تلگرام پریمیوم روش‌های گوناگونی وجود دارد اما در بعضی از موارد استفاده از یک شماره مجازی که متعلق به کشورهای دیگر است، می‌تواند این روند را سهولت بیشتری ببخشد.
  4. ایجاد چند اکانت: بعضی از اشخاص به دلایل خاصی از جمله دلایل کاری، ترجیح می‌دهند که اکانت تلگرام شخصی و کاری خود را از یکدیگر جدا کنند و به این ترتیب به ایجاد چند اکانت نیاز دارند. این کار با استفاده از شماره مجازی امکان‌پذیر است.
  5. حفظ حریم خصوصی: افراد زیادی هستند که به دلایلی نمی‌خواهند با هویت یا شماره اصلی خود در فضای مجازی فعالیت داشته باشند و به حفظ حریم خصوصی اهمیت بسیاری می‌دهند. استفاده از شماره مجازی تلگرام برای آن‌ها بهترین راه‌حل است.

۶ اشتباه رایج شماره مجازی تلگرام

همان‌طور که گفته شد، شماره مجازی تلگرام برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود و مزایای متعددی برای کاربران به همراه دارد. با این حال کاربران که با اهداف و دلایل گوناگونی به این نوع شماره نیاز دارند، اشتباهات رایجی را در هنگام خرید و استفاده از آن انجام می‌دهند که مشکلات ناخوشایندی را هم به وجود می‌آورد. در نتیجه در این‌جا به ۶ مورد از اشتباهات رایج استفاده از شماره مجازی تلگرام اشاره می‌کنیم.

خرید از مراکز غیرمعتبر

خرید شماره مجازی تلگرام از مراکز غیرمعتبر و ناشناخته نظیر ربات‌های تلگرامی، افراد ناشناس و غیره بزرگترین اشتباه در خصوص این نوع شماره‌ها است. جدا از اینکه امکان دروغین بودن فروش شماره توسط این مراکز و افراد وجود دارد، بسیاری از آن‌ها ممکن است یک شماره را به چند نفر بفروشند. حتی اگر این اتفاق هم نیفتد، تضمینی در خصوص امنیت داشتن اطلاعات، پیام‌ها و سایر موارد موجود در اکانت تلگرام کاربر وجود ندارد.

شماره مجازی غیراختصاصی

شماره مجازی برای تلگرام انواع گوناگونی دارد. بعضی از آن‌ها اجاره‌ای، بعضی عادی و بعضی هم اختصاصی یا به عبارتی دیگر شماره مجازی دائمی هستند. نمونه‌های اختصاصی یا دائمی از امنیت بیشتری برخوردار هستند چراکه تنها به یک فرد اختصاص داده می‌شوند و به طور معمول کد فعال‌سازی برای ورود به تلگرام هم تنها یکبار به آن‌ها ارسال می‌شود. البته این مسئله به موارد گوناگونی بستگی دارد. با این وجود باید نوعی را خریداری کرد که تنها متعلق به یک فرد باشد و از عدم استفاده آن توسط افراد دیگر مطمئن بود.

خروج از اکانت تلگرام

خارج شدن از اکانت یا لاگ آف کردن (log-off)را می‌توان دومین بزرگترین اشتباه رایج در هنگام استفاده از شماره مجازی تلگرام دانست. اغلب این شماره‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند یا به فروش می‌رسند که کد ورود تلگرام تنها یکبار ارسال شده و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در صورت خارج شدن از اکانت، احتمال بازگشت مجدد با آن شماره و دسترسی به دیتاهای موجود در حساب کاربری بسیار کم است. در نتیجه با انجام این اشتباه امکان از دست رفتن همیشگی اطلاعات موجود در اکانت و خود اکانت وجود دارد.

استفاده نامناسب

استفاده نامناسب از شماره مجازی از دیگر اشتباهات رایج است. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که به دلیل مجازی بودن شماره اکانت تلگرام آن‌ها امکان انجام هر کار و نقص قوانین وجود دارد. در این صورت امکان ریپورت شدن اکانت و اعمال محدودیت‌هایی نظیر عدم ارسال پیام به مخاطبین ناشناس وجود دارد. در مجموع کارهای مختلفی موجب ریپورت شدن می‌شود. برای مثال پیام دادن مکرر به اکانت‌های ناشناس یا به عبارتی مخاطبینی که در بین مخاطبین ذخیره شده حساب نیستند، می‌تواند موجب ریپورت شدن شود. در این صورت رفع ریپورت تلگرام با شماره مجازی می‌تواند کاری دشوار و زمان‌بر یا گاهی حتی غیرممکن باشد.

عدم فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای

یکی از کارهایی که اغلب متخصصین این زمینه به افراد خریدار شماره مجازی تلگرام به منظور افزایش امنیت اکانت پیشنهاد می‌کنند، فعال‌سازی قابلیت تأیید دو مرحله‌ای است. به این ترتیب می‌توان در خصوص عدم ورود سایر افراد به اکانت شخصی خود اطمینان بیشتری داشت و حتی در صورت ورود هم با تغییر رمز می‌توان آن‌ها را از اکانت تلگرام خارج کرد. برای دسترسی به این قابلیت باید به تنظیمات تلگرام رفت، سپس قسمت Privacy and Security را انتخاب کرد و در آن‌جا از طریق Two-step verification یک پسورد مخصوص برای اکانت گذاشت. در صورت فراموش کردن رمز عبور دو مرحله‌ای هم می‌توان یک Hint یا راهنما برای یادآوری خود مشخص کرد.

عدم بررسی شماره پیش از فعال‌سازی تلگرام

بسیاری از افراد بدون کسب اطمینان کافی به خرید شماره مجازی تلگرام اقدام می‌کنند و این کار از دیگر اشتباهات رایج به شمار می‌رود. حتماً باید پیش از پرداخت و ثبت کردن شماره، آن را ذخیره‌سازی کرد و در تلگرام از ثبت نبودن اکانت با شماره موردنظر اطمینان حاصل کرد. در غیر این صورت می‌توان با پشتیبانی مجموعه مورد نظر تماس گرفت یا به خرید شماره از طریق مجموعه دیگری اقدام کرد.

سخن پایانی

در نهایت اگرچه شماره مجازی مزایا و منافع فراوانی را برای بسیاری از کاربران و صاحبان مشاغل به دنبال دارد، اما درست مانند انجام سایر کارهای حساس در فضای مجازی از جمله دریافت ممبر رایگان تلگرام، باید در هنگام به‌کارگیری آن دقت کافی را به خرج داد. برای این کار در ابتدا باید تنها از طریق منابع معتبر و مطمئن به خرید شماره اقدام کرد و سپس از اشتباهات رایج استفاده از شماره مجازی تلگرام که در این مطلب ذکر کردیم، دوری کرد. در این صورت می‌توان تا مدت زمان دلخواه بدون مشکل و دردسر از شماره مخصوص خود استفاده کرد و رضایت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =