دسته‌ها
اینستاگرام

رکوردهای اینستاگرام 2023

اینستاگرام از پلتفرم‌های پرطرفدار در سراسر جهان است که خیلی از افراد بدون آن حتی نمی‌توانند روز خود را بگذارنند. روزانه حدود ۵۰۰ میلیون از جمعیت جهان مدتی از زمان خود را با این برنامه می‌گذارنند. در ایران هم این اپلیکیشن دارای محبوبیت فوق‌العاده‌ای است و بسیاری از افراد در روز حداقل ۳۰ دقیقه از وقت خود را به آن اختصاص می‌دهند. به این ترتیب به پلتفرمی عالی جهت کسب درآمد، رکورد زدن و جذب مخاطب یا مشتری تبدیل شده است. در نتیجه با توجه به فراهم بودن شرایط برای دیده شدن، رقابت چشمگیری شکل گرفته است. بسیاری از کاربران در زمینه جذب مشتری به منظور افزایش فروش با یکدیگر رقابت می‌کنند، در حالی که بسیاری از افراد مشهور در به دست آوردن بیشترین فالوور اینستاگرام یا حتی لایک و کامنت رقابت دارند. از این رو هر ساله رکوردهای اینستاگرام در زمینه‌های مختلف تغییر می‌کند. به همین دلیل این مطلب را به بررسی رکوردهای اینستاگرام ۲۰۲۳ اختصاص داده‌ایم. برای آشنایی با رکوردداران تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

رکورددار اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ چه کسی است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، میدان رقابت در به دست آوردن رکوردهای اینستاگرام بین کاربران و به‌خصوص افراد معروف حسابی گرم است و رقابتی تنگاتنگ وجود دارد. بسیاری از کاربران به‌صورت طبیعی و به عبارتی صرفاً به دلیل محبوب بودن یا انتشار محتوایی منحصر به فرد، توانسته‌اند رکوردی را از آن خود کنند. در حالی که عده‌ای دیگر با تلاش فراوان و کمک طرفداران خود به رکورد اینستاگرام دست پیدا کرده‌اند. به طور کلی این رکوردها در زمینه‌های مختلف شامل بیشترین فالوور، لایک، کامنت، ویو و هشتگ هستند که هر یک به فرد خاصی تعلق داشته و در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بیشترین فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام را می‌توانیم به‌عنوان هدف اصلی افرادی که در این پلتفرم فعالیت جدی دارند در نظر بگیریم چراکه از این طریق می‌توان لایک، کامنت و ویو پست‌های خود را هم به‌صورت طبیعی افزایش داد. در نتیجه می‌توان گفت رقابت در این زمینه سخت‌تر و شدیدتر است. از این رو هر ساله لیست کسانی که بیشترین فالوور را به دست آورده‌اند، تغییر می‌کند.

با این حال در مجموع در پاسخ به بیشترین فالوور اینستاگرام متعلق به چه کسی است؟ می‌توان گفت کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۳ با برخورداری از بیش از ۶۰۰ میلیون فالوور دارنده رکورد است. با توجه به محبوبیت و مهارت چشمگیری که این بازیکن خاص در فوتبال دارد، افراد بسیاری در سراسر جهان به او جذب شده‌اند. به این ترتیب داشتن این تعداد فالوور از رونالدو انتظار می‌رود.

همچنین در حال حاضر پس از رونالدو، لیونل مسی دارای رکورد بیشترین فالوور است. این بازیکن فوتبال هم دارای حدود نیم میلیارد فالوور است و اختلاف تعداد فالوورهای او در مقایسه با رونالدو به حدود صد میلیون کاربر می‌رسد. البته از آنجایی که هر دوی این ستارگان فوتبال همچنان فعال و در حال افزایش فالوور هستند، امکان افزایش قابل‌توجه تعداد دنبال کنندگان آن‌ها در سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

پس از رونالدو و مسی، سلنا گومز به‌عنوان خواننده‌ای محبوب، فعال اجتماعی و یکی از چهره‌های مهم در صنعت زیبایی و آرایشی، رتبه سوم رکورد بیشترین فالوور اینستاگرام را به خود اختصاص داده است. تعداد دنبال کنندگان این هنرمند هم در سال ۲۰۲۳ چیزی بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون بوده و به دلیل محبوبیت جهانی و به‌خصوص در میان خانم‌ها، احتمال افزایش چشمگیر آن در سال جدید وجود دارد.

البته اگر بخواهیم در خصوص رکورد جذب فالوور اینستاگرام در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان صحبت کنیم، رکورددار آن شخص معروف دیگری است. جنیفر آنیستون که بازیگر و ستاره سریال محبوب و پرطرفدار فرندز است، توانست در تنها حدود ۵ ساعت پس از فعالیت در این پلتفرم، تعداد فالوورهای خود را به یک میلیون دنبال کننده برساند.

بیشترین لایک اینستاگرام

پس از جذب فالوور، دریافت و حتی خرید لایک اینستاگرام یکی دیگر از دغدغه‌های کاربران فعال در این پلتفرم است که به طور جدی قصد به دست آوردن شهرت یا کسب درآمد زیادی دارند. به این ترتیب حتی روزانه کاربران زیادی تنها با هدف جلب توجه، دیده شدن و به عبارتی ساده وایرال کردن محتواهای خود، پست‌های عجیب و غریبی منتشر می‌کنند. با این حال اگرچه نمی‌توان انتظار آن را داشت، اما رکورد بیشترین لایک به پست یا محتوایی عجیب و غیرعادی اختصاص ندارد، بلکه متعلق به یکی از افراد معروف در سطح جهانی است.

لیونل مسی با منتشر کردن تصویری از خود که در حال نگه داشتن جام متعلق به جام جهانی ۲۰۲۲ است، توانسته علاوه‌بر جام قهرمانی، رکورد بیشترین لایک اینستاگرام را از آن خود کند. این پست در حال حاضر دارای حدود ۷۵ میلیون لایک است و با اختلاف حدود ۱۵ میلیون لایک نسبت به رتبه دوم، رتبه اول بیشترین لایک را به خود اختصاص داده است.

در مقابل عکس تخم مرغ معروفی که چندین سال پیاپی این رکورد را دارا بود، در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان دومین پست اینستاگرام با بیشترین لایک شناخته می‌شود. این تخم مرغ در حال حاضر دارای حدود ۶۰ میلیون لایک است. شاید انتظار آن را نداشته باشید، اما اگر تا به حال در اینستاگرام با این عکس معروف مواجه نشده‌اید، جالب است بدانید که این پست تنها یک تخم مرغ ساده را با پس زمینه سفید شامل می‌شود و به همین سادگی در چندین سال با وجود رقابت چشمگیر در این زمینه، به تعداد لایک ده‌ها میلیونی دست پیدا کرده است.

بیشترین کامنت اینستاگرام

همه افراد فعال و پرتلاش در پلتفرم مذکور که مشغول به جذب فالوور اینستاگرام در کنار لایک و کامنت هستند، به‌خوبی می‌دانند که گرفتن کامنت می‌تواند نسبت به سایر موارد از جمله ویو و لایک کاری سخت‌تر و زمان‌برتر باشد. از این رو به دست آوردن بیشترین کامنت هم کاری ساده محسوب نمی‌شود و از هر کسی برنمی‌آید. با این وجود یکی از اینفلوئنسرهای مشهور توانسته است به تعداد کامنت بسیار زیادی دست پیدا کند و رکورد این ویژگی اینستاگرام را به خود اختصاص دهد.

این فرد یک اینفلوئنسر یونانی به نام الکساندروس کوپسیالیس است. البته برخلاف لیونل مسی که تنها با انتشار عکسی از لحظه خاص زندگی خود توانست رکورد بیشترین لایک را از آن خود کند، این اینفلوئنسر با ارائه جایزه یا هدایای منحصر به فرد که در میان آن‌ها پی‌اس۵ و آیفون ۱۲ هم وجود داشت، به تعداد کامنت حدود ۴۴ میلیونی در سال ۲۰۲۰ دست پیدا کرد. از آنجایی که کامنت گذاشتن هزینه‌ای ندارد و در کسری از ثانیه به‌راحتی انجام می‌شود، افراد زیادی شروع به گذاشتن کامنت‌های گوناگون در زیر پست این فرد کرده و به این ترتیب در رکورد زدن او را همراهی کردند.

بیشترین ویو اینستاگرام

جذب ویو اینستاگرام در مقایسه با جذب کامنت می‌تواند کار آسان‌تری باشد چراکه کافیست فالوور اینستاگرام پیج شما ویدئوهای منتشر شده را تا انتها ببیند و برای انجام این کار انتشار یک ویدئو خاص، چالش برانگیز، متفاوت یا جذاب کافی خواهد بود. به این ترتیب می‌توان گفت رقابت در زمینه تولید محتوای خاصی که ویو یا بازدید بگیرد هم حسابی بالا گرفته است. در نتیجه رکورد زدن در این بخش را نمی‌توانیم به‌عنوان کاری ساده و کوچک به حساب آوریم.

در مجموع خابی لیم یا از خابی یاد بگیر که یکی بهترین فعالان با فالوورهای زیاد در سال‌های اخیر بوده است، رکورد بیشترین ویو اینستاگرام را از آن خود کرده است. این فرد خلاق که سعی داشته بدون صحبت کردن و بدون استفاده از حتی یک کلمه، علاوه‌بر تولید محتوای جذاب، طنز و خنده‌دار و با استفاده از روش مخصوص به خود چیزهایی را به مخاطبین بفهماند و آموزش دهد، در یکی از پست‌های اینستاگرامی خود موفق به کسب تقریباً ۲۹۰ میلیون بازدید شد.

بیشترین هشتگ اینستاگرام

بیشترین هشتگ و هشتگ‌های وایرال شده آخرین بخش از رکوردهای اینستاگرام ۲۰۲۳ است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. می‌توان گفت هشتگ‌های مورد استفاده در اینستاگرام یا حتی سایر پلتفرم‌ها از جمله توییتر و یوتیوب جنبه متفاوتی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند. این قابلیت پلتفرم‌های معروف به منظور کمک به دسته‌بندی محتواها طراحی شده است. از این طریق کاربران مختلف می‌توانند پیش از انتشار پست خود با توجه به موضوع محتوایی که برای بارگزاری آماده کرده‌اند، یک هشتگ گذاری اصولی انجام دهند تا در این صورت حتی بهتر دیده شوند.

برای مثال اگر شخصی قصد خرید یک کیف سفید داشته باشد، به احتمال زیاد این عبارت را در قسمت اکسپلور جستجو می‌کند. اگر فروشنده کیف سفید از هشتگ مورد نظر استفاده کرده باشد، امکان دیده شدن آن افزایش می‌یابد. با این حال بیشترین هشتگ اینستاگرام جنبه خرید و فروش ندارد. بلکه این هشتگ، هشتگ لاو یا همان عشق به انگلیسی است که همان‌طور که انتظار می‌رود، توسط افراد بسیاری با هدف و حتی بدون هدف خاصی در زیر پست‌های بسیار گوناگون و متنوعی استفاده شده است.

کلام آخر

در نهایت لازم به ذکر است که همه پست‌ها و محتواهای معروف با تعداد لایک و کامنت یا حتی افراد با تعداد زیاد فالوور اینستاگرام به‌صورت طبیعی به این اعداد قابل‌توجه دست پیدا نکرده‌اند. به عبارتی با توجه به امکان خرید فالوور، لایک، کامنت، ویو و حتی غیره، امکان استفاده از این خدمات برای هر فردی وجود دارد. شما هم اگر قصد رشد سریع پیج اینستاگرامی خود را دارید، می‌توانید به‌صورت اصولی و با کمک گرفتن از مجموعه‌های معتبر از خدمات مذکور استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =