دسته‌ها
اینستاگرام تردز تروث سوشیال توییتر روبیکا کلاب هاوس

تشخیص فالوور فیک روش + اپلیکیشن

امروزه وجود فالوور فیک در میان فالوورهای اینستاگرام افراد یکی از مشکلات رایج پیچ‌ها و اکانت‌های مختلف است که می‌تواند دردسرهای زیادی را هم به وجود آورد. در واقع از زمانی که خرید فالوور در میان کاربران این پلتفرم رواج پیدا کرد، فالوورهای فیک هم افزایش چشمگیری پیدا کردند.

به این ترتیب افراد زیادی درگیری این مسئله هستند و به برطرف کردن آن یا به عبارتی خارج کردن این دسته از کاربران از صفحه خود نیاز دارند. در مجموع روش‌های گوناگونی برای انجام این کار وجود دارد که در این مطلب به بررسی تعدادی از بهترین روش‌های تشخیص فالوور فیک با معرفی اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

تشخیص فالوور فیک

روش‌های شناسایی فالوور فیک

شناسایی فالوور فیک یا غیرواقعی و سپس خارج کردن آن‌ها از پیج خود اهمیت زیادی دارد چراکه وجود چنین فالوورهایی در صفحه افراد تأثیرات مخربی دارد. در واقع وجود آن‌ها می‌تواند زحماتی که با در چندین سال موجب بالا رفتن پیچ کاربر شده‌اند را بر باد دهد.

در نتیجه در اولین اقدام باید این دسته فالوورها را تشخیص داد تا با ریمو یا خارج کردن آن‌ها تنها فالوور واقعی در صفحه باقی بماند. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و حتی با توجه به اهمیت این موضوع نرم‌افزار‌های گوناگونی برای آن طراحی شده‌اند. در میان کلیه روش‌های رایج، ۳ روش را می‌توان به‌عنوان بهترین موارد معرفی کرد که شامل تشخیص بدون نرم‌افزار و به‌صورت دستی، استفاده از سایت و دانلود اپلیکیشن هستند و به جزئیات شیوه انجام هر یک به‌صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

1.    شخصاً به چک کردن فالوور فیک بپردازد.

تشخیص فالوور فیک بدون استفاده از هر گونه ابزار و سایت و به‌صورت دستی یکی از ساده‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود. این کار می‌تواند برای کسانی که تعداد فالوورهای کمی دارند و البته نمی‌خواهند نرم‌افزار خاصی را دانلود کنند، انتخاب مناسبی است. در مقابل برای کسانی که تعداد زیادی فالوور دارند، انتخاب مطلوبی نخواهد بود چراکه زمان زیادی می‌برد و باید به بررسی پروفایل هر فالوور فیک به‌صورت جداگانه پرداخت. در مجموع برای انجام این کار با آشنایی با نشانه‌ها و علائم فیک بودن فالوور نیاز است که مهمترین آن‌ها به این شرح هستند:

1.     به طور معمول دارای تصویر پروفایل نیستند.

2.     گاهی آی‌دی یا نام کاربری آن‌ها مشخص نیست و به عبارتی یک آی‌دی متعارف و معمولی محسوب نمی‌شود.

3.     تعداد فالوینگ یا کسانی که دنبال کرده‌اند، بسیار بیشتر از فالوورها یا دنبال‌کننده‌های آن‌ها است.

4.     به طور معمول در صفحه خود دارای پست نیستند یا تعداد پست بسیار کمی در حدود یک الی دو عدد دارند.

5.     کامنت‌های بی‌ربط و نامشخص می‌گذارند.

6.     فعالیت طبیعی ندارند، برای مثال تعداد لایک‌های پست آن‌ها در مقایسه با تعداد فالوورها بسیار ناچیز است.

برای خارج کردن فالوور فیک یا غیرواقعی پیج خود از طریق این روش باید تمامی فالوورهای ناشناس خود را با توجه به ویژگی‌های بالا مورد بررسی قرار دهید و سپس هر یک را به‌صورت جداگانه از پیج خود دیلیت یا حذف کنید. البته اگرچه این کار کمی دشوار و زمان‌بر به نظر می‌رسد اما اغلب نتایج آن قطعی هستند و به عبارتی از خارج شدن پیج‌های فیک و ناشناس مطمئن خواهید بود و درصد خطا کم خواهد بود.

2.    از سایت فالوور فیک یاب استفاده کنید.

استفاده از سایت‌های مخصوص برای تشخیص فالوور فیک از دیگر روش‌های خارج کردن دنبال‌کنندگان غیرواقعی از صفحه خود است. امروزه سایت‌های بسیاری این کار را برای افراد انجام می‌دهند که البته تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها هم در ابتدای انجام کار اطلاعات شخصی پیج از جمله رمز عبور را درخواست می‌کنند.

سایت فالوور فیک یاب

از این رو نمی‌توان برای در دسترس قرار دادن اطلاعات شخصی به‌آسانی به آن‌ها اعتماد کرد. در نتیجه بهتر است تنها از سایت‌هایی استفاده کرد که اطلاعات شخصی برای ورود به پیج را درخواست نمی‌کنند. تعدادی از سایت‌های معروف برای چک کردن فالوور فیک به شرح زیر هستند:

1.     سایت SocialBlade: این سایت یکی از سایت‌های مناسب برای تشخیص فالوورهای غیرواقعی است. تنها کاری که برای استفاده از آن باید انجام داد، سرچ کردن آی‌دی یا نام کاربری در نوار جستجوی آن است تا کل اطلاعات مهم نمایش داده شود.

2.     سایت Ninjaoutreach: این سایت یکی از سایت‌های پرکاربرد برای پیج‌های کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها است. تنها باید آی‌دی مورد نظر را وارد کرد و سپس اطلاعات دقیقی در خصوص میانگین تعداد لایک، تعداد بازدید از ویدئوها، پست‌ها و در کل تعامل و فعالیت صفحه دریافت کرد.

3.     سایت Influencermarketinghub: یکی از سایت‌های معتبر برای تحلیل پیج‌های مختلف و تشخیص فالوور فیک است. پس از وارد کردن آی‌دی در این سایت، اطلاعاتی در خصوص میزان تعامل، فعالیت، نسبت لایک‌ها و کامنت‌ها و غیره را نمایش خواهد داد.

البته باید توجه داشته باشید که این کار هم می‌تواند کمی زمان‌بر باشد و در ضمن به نظارت و بررسی نیاز دارد اما چک کردن فالوور فیک را تا حدود زیادی سهولت می‌بخشد. همچنین علاوه‌بر خارج کردن دنبال‌کنندگان جعلی از صفحه اینستاگرامی، به بهتر کردن وضعیت آن هم کمک می‌کند. 

3.    اپلیکیشن فالوور فیک یاب دانلود کنید.

استفاده از اپلیکیشن برای تشخیص فالوور فیک از میان فالوورهای واقعی یکی از راه‌های محبوب برای انجام این کار به حساب می‌آید. درست مانند استفاده از سایت، در هنگام استفاده از اپلیکیشن یا نرم‌افزار هم باید بسیار مراقب بود چراکه بسیاری از آن‌ها اطلاعات شخصی را درخواست می‌کنند و این کار ریسک بالایی در خصوص موارد امنیتی دارد. پس نمی‌توان بدون تحقیق کردن در خصوص امنیت برنامه از آن استفاده کرد و همچنین حتماً باید هر برنامه را از طریق منابع معتبر دانلود کرد. در مجموع برای گوشی‌های اندروید و آیفون برنامه‌های گوناگونی عرضه شده‌اند که تعدادی از نمونه‌های معروف را برای هر یک معرفی می‌کنیم.

برای اندروید

برای کاربرانی که دارای گوشی اندروید هستند، استفاده از ابزار Followers and Unfollowers می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. با استفاده از نسخه رایگان این اپلیکیشن می‌توان به اطلاعات و دیتا‌های مهمی از پیج‌های مختلف دست پیدا کرد. در واقع این اپ تعدادی نکات تحلیلی را پس از بررسی پیج در دسترس کاربر قرار می‌دهد. این اطلاعات مواردی نظیر کسانی که به تازگی کاربر را آنفالو کرده‌اند یا کسانی که لایک و کامنت نگذاشته‌اند را شامل می‌شود. در نتیجه با استفاده از آن می‌توان شرایط کلی صفحه اینستاگرامی خود را بهبود بخشید.

برای آیفون

برنامه Ghost Unfollow For Instagram می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران دارای گوشی آیفون در راستای تشخیص فالوور فیک باشد چراکه اطلاعات دقیقی را ارائه می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن امکان دسترسی به اطلاعات مهمی در خصوص عملکرد دنبال‌کنندگان وجود دارد که پیدا کردن پیج‌های غیرواقعی را آسان‌تر می‌کند.

معایب داشتن فالوور فیک

بسیاری از کاربران اینستاگرام بدون اطلاع از اثرات مخرب و معایبی که فالوور فیک می‌تواند برای صفحه اینستاگرامی آن‌ها داشته باشد، به سراغ مواردی نظیر فالوور رایگان می‌روند که اغلب آن‌ها غیرواقعی هستند. پس از ورود تعداد زیادی از این گونه دنبال‌کنندگان به پیج کاربر، کم‌کم تأثیرات منفی مشخص می‌شوند. تعدادی از مهمترین معایب داشتن فالوورهای جعلی در کاهش اعتماد، کاهش تعامل، افزایش هزینه‌ها و بستن پیچ دیده می‌شود.

1.      کاهش اعتماد

کاهش اعتماد دنبال‌کنندگان و فالوور واقعی از اثرات مخربی است که در پیج‌های کسب‌وکارها بیشتر به چشم می‌آید. برای مثال کسی که قصد خرید از یک صفحه کسب‌وکار یا فروش پوشاک را داشته باشد، وضعیت پیج را از لحاظ معتبر بودن بررسی می‌کند. حال اگر با تعداد زیاد فالوور اما تعداد کم لایک و کامنت مواجه شود، اعتماد خود را در خصوص معتبر بودن آن صفحه از دست می‌دهد.

2.      کاهش تعامل

یکی از دلایل اهمیت تشخیص فالوور فیک جلوگیری از اثرات مخرب آن‌ها در خصوص کاهش تعامل است. در واقع این گونه فالوورها تعاملی ندارند و موجب کاهش نرخ تبدیل می‌شوند. به این معنا که با لایک نکردن، کامنت نگذاشتن، منتشر و ارسال نکردن پست‌ها و سایر موارد مشابه نرخ تبدیل را پایین می‌آورند.

3.      افزایش هزینه‌ها

زمانی که پیج افراد با داشتن فالوورهای فیک دچار مشکلاتی نظیر کاهش تعامل و اعتماد مشتریان می‌شود، آن‌ها مجبور به خرید فالوور می‌شوند تا با داشتن دنبال‌کنندگان واقعی این مسئله را جبران کنند. در نتیجه هزینه‌ها زیاد شده و خسارات قابل‌توجهی را به وجود می‌آورد.

4.      بستن پیچ

در سال‌های اخیر به دلیل زیاد شدن فالوورهای جعلی و غیرواقعی، اینستاگرام در خصوص این مسئله حساس‌تر شده است تا با از بین بردن آن‌ها محیط امنی را ایجاد کند. از این رو بسیاری از پیج‌ها و صفحاتی که دارای تعداد زیادی فالوور فیک بوده‌اند، توسط اینستاگرام بسته شده‌اند. در نتیجه این مورد را می‌توان یکی از اثرات بسیار مخرب داشتن دنبال‌کنندگان غیرواقعی دانست و در هنگام دریافت فالوور رایگان از نرم‌افزارهای مختلف باید به آن توجه داشت. حتی بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به دلیل رخ دادن این اتفاق مجبور شده‌اند که از ابتدا پیج خود را راه‌اندازی کنند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، تشخیص فالوور فیک و خارج کردن آن از پیج دارای اهمیت چشمگیری است. در نتیجه کم‌توجهی به این مسئله می‌تواند دردسرهای زیادی از جمله بسته شدن پیج و کم شدن خرید و فروش را برای کسب‌وکارها و برندها به همراه داشته باشد. از این رو باید از طریق روش‌های مذکور به شناسایی آن‌ها از میان سایر فالوورها پرداخت و سپس با بلاک کردن یا آنفالو و ریمو کردن پیج اینستاگرام خود را پاکسازی کرد. در نهایت اگر در روند انجام هر یک از این موارد با مشکلی مواجه شدید یا سؤالی در خصوص شناسایی فالوور فیک دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =