دسته‌ها
اینستاگرام

صفر تا صد ساخت پست دو نفره اینستاگرام

با ساخت یک پست دو نفره مانند افراد حرفه‌ای در اینستاگرام عمل کنید! یکی از آپشن‌های جدیدی که به تازگی به برنامه اینستاگرام اضافه شده، قابلیت ساخت پست دونفره است.

اکنون می‌توانید عکس‌ها و ویدیویی‌هایی که با دوستتان، همسرتان یا حتی همکار خود می‌گیرید را برای مناسبت‌ها یا خبرهای مشترک در قالب یک پست با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام یکی از رسانه‌های اجتماعی محبوب در بین کاربران فضای مجازی است. این پلتفرم محبوب که اکنون میلیون‌ها کاربر فعال دارد به کاربران خود این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و فیلم‌های خود را با هر کسی که می‌خواهد در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

ساخت پست دو نفره (همکاری) در اینستاگرام

علاوه‌ بر این، اینستاگرام قابلیت‌های جذاب و کاربردی دیگری نیز دارد؛ این قابلیت‌ها شامل ارسال و دریافت پیام در دایرکت، استوری یا همان داستان‌های کوتاه، ساخت پست اینستاگرام، ساخت ریلز اینستاگرام…می‌شوند.

در صورتی که قصد دارید با یکی از دوستان یا آشنایان خود پست دو نفره بسازید با این آموزش همراه ما باشید.

نحوه ساخت پست دو نفره Collab

تنها با چند کلیک ساده می‌توانید از یکی از خدمات اینستاگرام بهره‌مند شوید. برای ساخت پست دو نفره تنها کافی است که مراحل زیر را مو به مو انجام دهید.

  1. ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  2. سپس روی آیکون به علاوه + در پایین صفحه کلیک کنید.( همچنین می‌توانید روی آیکون پروفایل کلیک کنید، سپس در صفحه پروفایل مجددا روی نماد + ضربه بزنید و گزینه پست post را انتخاب نمایید.
  3. در مرحله بعد می‌توانید برای عکس یا ویدیو خود یک فیلتر جذاب انتخاب کنید و روی گزینه بعدی next در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.
  4. اکنون روی گزینه tag people کلیک کنید.
  5. در این مرحله روی گزینه invite collaborators ضربه بزنید.
  6. در صفحه‌ جدید روی کادر جستوجو در بالای صفحه آیدی شخصی که می‌خواهید با او پست دو نفره بگذارید را تایپ کنید.
  7. پس از یافتن پیج فرد مورد نظر روی آن کلیک کرده، سپس روی گزینه تیک در بالای صفحه ضربه بزنید.
  8. در آخر مجددا روی تیک ضربه بزنید تا پست دو نفره collab شما منتشر شود.
پست 2 نفر اینستاگرام

به همین راحتی در عرض چند دقیقه می‌توانید با هر کسی که می‌خواهید پست مشترک بسازید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اگر قصد دارید پیج دوم را از پست دو نفره پاک کنید روی نماد سه نقطه در بالای پست سمت راست کلیک کنید؛ سپس وارد بخش ویرایش edit شوید و روی گزینه افراد تگ شده ضربه بزنید. مقابل آیدی پیج تگ شده یک آیکون ضربدر قرار دارد روی آن کلیک کنید تا پیج حذف شود.

در آخر روی نماد تیک در بالای صفحه ضربه بزنید، سپس در مرحله بعد مجددا روی تیک ضربه بزنید تا تغییرات اعمال شود.

در صورتی که تمایل دارید طور کل از پست دو نفره collab خارج شوید، ابتدا روی گزینه سه نقطه در بالای پست کلیک کنید. سپس روی گزینه توقف اشتراک‌گذاری stop sharing ضربه بزنید؛ برای تایید آن مجددا روی این گزینه کلیک کنید.

نحوه موافقت با درخواست ساخت پست دونفره از طرف دیگران

در صورتی که کسی برای شما درخواست پذیرش پست دو نفره ارسال کرده است اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  • سپس پیام درخواست پست دو نفره را باز کنید.
  • روی گزینه پیش نمایش review ضربه بزنید.
  • پس از مشاهده و موافقت با ساخت پست دو نفره روی موافقت accept کلیک کنید؛ در صورتی که با ساخت پست دو نفره موافق نیستید روی گزینه رد کردن decline ضربه بزنید.
موافقت با پست دو نفره

در صورتی که می‌خواهید ویو ریلز اینستاگرام و بازدید پست‌هایتان بیشتر شود، می‌توانید با خرید فالوور از سایت‌های معتبر یا با دریافت فالوور رایگان ویو پست‌ها و ریلزهای خود را چند برابر کنید.

نکاتی که به باید در کنار ساخت پست دونفره اینستاگرام بدانید

 اینستاگرام قابلیت‌های کاربردی دیگری نیز دارد که برای حرفه‌ای شدن باید آن‌ها را هم بدانید. ؛ به عنوان مثال اگر به دلایل شخصی نمی‌خواهید تعداد لایک‌های پست شما دیده شود باید مراحل زیر را طی کنید.

نحوه پنهان کردن تعداد لایک‌ها در اینستاگرام

برخی از افراد به دلایل مختلف نمی‌خواهند کسی از تعداد لایک‌های پستشان با خبر شود یا

حتی نمی‌خواهند آیدی افرادی که پست را لایک کرده‌اند دیده شود. اینستاگرام برای حفظ حریم شخصی و عقیده کاربران قابلیت پنهان کردن لایک‌ها را اضافه کرده است؛ برای فعال کردن این قابلیت باید مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  1. وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  2. سپس روی آیکون پروفایل در پایین صفحه کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده تمام پست‌های شما نمایش داده خواهد شد.
  4. روی پست مورد نظر ضربه بزنید؛ سپس روی سه نقطه در بالای پست سمت راست کلیک کنید.
  5. اکنون در لیست اپشن‌ها پنهان کردن تعداد لایک‌ها Hide Like Count  را انتخاب کنید.

به همین راحتی می‌توانید از حریم شخصی خود در این پلتفرم محبوب محافظت کنید. در صورتی که تمایل دارید از امکانات جدید و جذابی که اینستاگرام به تازگی آن‌ها را به برنامه خود اضافه کرده است مطلع شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

Collab در اینستا

اضافه شدن حالت بی صدا در اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی قابلیت حالت بی صدا quiet mode را به اینستاگرام برخی از مناطق اضافه کرده است. با فعال کردن حالت بی صدا شما دیگر پیامی از طرف اینستاگرام دریافت نخواهید کرد. این قابلیت برای کسانی که نمی‌خواهند در محل کار یا شب هنگام خواب صدای پیام‌ها در اینستاگرام برایشان مزاحمتی ایجاد کند بسیار مناسب است.

برای فعال کردن این آپشن جذاب می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  • سپس روی آیکون پروفایل ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد روی سه خط در بالای صفحه کلیک کنید.
  • وارد بخش تنظیمات و امنیت settings& privacy شوید.
  • به بخش اعلانات notifications بروید و روی گزینه خالت بی صدا quiet mode کلیک کنید.
  • در این بخش می‌توانید ساعت فعال شدن و غیرفعال شدن حالت بی صدا را تنظیم کنید.

ارسال گیف در بخش کامنت

اکنون نه تنها می‌توانید با دوستانتان پست دو نفره بسازید بلکه می‌توانید زیر پست آن‌ها کامنت‌های متنوع بگذارید. اینستاگرام به تازگی برای تمامی کاربران قابلیت ارسال گیف در کامنت را فعال کرده است. @آ آآ

تنها کافی است که وارد بخش کامنت‌ها شوید و روی نماد استیکر در سمت چپ صفحه کلیک کنید. اکنون می‌توانید از گیف‌ها و استیکرهای جذابی که دارید استفاده کنید؛ البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای مشاهده لیست گیف‌ها و استیکرها باید فیلترشکن خود را روشن کنید.

قابلیت Notes

اکنون تمامی کاربران می‌توانند وارد صفحه دایرکت خود شوند و روی گزینه نوت ضربه بزنند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک یادداشت 60 کاراکتری به صورت شخصی بنویسید. این یادداشت تنها توسط دنبال‌کنندگانی که شما هم آن‌ها را دنبال می‌کنید و یا افرادی که در فهرست Close Friends شما هستند، قابل مشاهده خواهد بود.

این یادداشت پس از 24 ساعت به طور خودکار پاک خواهد شد.

ذخیره پست‌ها به صورت گروهی با دوستان

با استفاده از قابلیت جدیدی که اینستاگرام به تازگی در این برنامه اضافه کرده است، کاربران می‌توانند به صورت گروهی یک یا چند پست را ذخیره کنند.

برای استفاده از این قابلیت باید روی آیکون سیو در پایین پست سمت چپ کلیک کنید سپس روی گزینهSave posts to a collection with friends ضربه بزنید و آیدی افراد مورد نظر خود را در کادر جستوجو تایپ کنید. سپس روی نام آن‌ها ضربه بزنید تا به لیست اضافه شوند.

فعال شدن قابلیت ریپلای برای تمامی کاربران

اکنون تمامی کاربران اینستاگرام می‌توانند از قابلیت ریپلای در صفحه دایرکت خود استفاده کنند و به پیام‌هایشان به درستی پاسخ دهند.

در کنار این ویژگی، قابلیت فوروارد کردن پیام‌ها نیز اضافه شده است و کاربران می‌توانند پیام‌های یک چت را برای شخص دیگری ارسال نمایند.

همچنین برای هر صفحه چت می‌توانید به صورت سفارشی یک تم جذاب و رنگی انتخاب نمایید. تمی که برای صفحه چت خود انتخاب می‌کنید برای فرد مقابل نیز نشان داده خواهد شد.

ارسال پیام به صورت بی صدا

اگر می‌خواهید پیامی که به شخصی ارسال می‌کنید به صورت بی‌صدا به دست او برسد، کافی است که قبل از ارسال پیام از @ استفاده کنید. در این صورت پیام شما بی‌صدا به دست طرف مقابل خواهد رسید.

قابلیت ویرایش پیام

یکی از مشکلاتی که برای کاربران اینستاگرام بسیار آزاردهنده است، نداشتن قابلیت ویرایش پیام در بخش دایرکت است. اما اینستاگرام در آپدیت اخیر تا حدودی این مشکل را حل کرده است؛ این برنامه محبوب با اضافه کردن قابلیت ویرایش پیام تا 15 دقیقه کمی رضایت کاربران راجلب کرده است.

برای استفاده از این قابلیت روی پیامی که تا حداکثر 15 دقیقه پیش ارسال کرده‌اید ضربه بزنید؛ سپس روی گزینه edit کلیک کنید و محتوای پیام خود را ویرایش کنید. البته باید این نکته را بدانید که پس از ویرایش پیام کنار پیام عبارت edited نوشته خواهد شد.

ساخت آواتار

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب اینستاگرام ساخت آواتار است. اکنون کاربران می‌توانند وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوند و آواتار منحصر به فرد خود را که نزدیک به ظاهر خودشان است طراحی کنند.

از این آواتارها می‌توانید در بخش دایرکت، استوری و کامنت‌ها استفاده نمایید.

آواتار داینامیک

پلتفرم اینستاگرام چند افکت و فیلتر جذاب برای بهبود کیفیت ریلزها و ویدیوها اضافه کرده است. یکی از این افکت‌ها Dynamic Lyric است.  با استفاده از این قابلیت کاربران برنامه اینستاگرام می‌توانند یک موسیقی را انتخاب کند، سپس متن آهنگ مورد نظر به شکلی جذاب و جالب در ویدیو یا ریلز آن‌ها به نمایش در خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =