دسته‌ها
اینستاگرام

بازگردانی پیج اینستاگرام | بازگردانی پیج مسدود شده (آپدیت 2024)

بازگردانی پیج اینستاگرام با دو روش امکان‌پذیر است: در اپلیکیشن و در سایت رسمی اینستاگرام. در این مطلب این دو روش را به طور کامل بررسی کرده‌ایم.

بازگردانی پیج اینستاگرام و یا به عبارت دیگر بازیابی حساب، موضوعی است که برای بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی بسیار اهمیت دارد. مسدود شدن یک پیج اینستاگرام می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که اغلب به عدم رعایت قوانین و مقررات این پلتفرم مربوط می‌شود. این موضوع می‌تواند از نقض قوانین استفاده از محتوا یا رفتار نامناسب تا استفاده از روش‌های نامناسب برای رشد اکانت و فروش محصولات یا خدمات متنوع باشد.

بازگردانی پیج اینستاگرام

یکی از دلایل مسدود شدن پیج اینستاگرام، استفاده نامناسب از محتوا می‌باشد. محتوایی که به شیوه‌های نامناسب انتشار یافته یا حاوی محتوای متخلف، مزاحمت‌آمیز یا مخالف با قوانین اینستاگرام باشد، می‌تواند منجر به مسدود شدن پیج شود. در ادامه روش‌های برگردوندن پیج اینستا را بررسی می‌کنیم.

چگونه باید تشخیص دهیم که اکانت‌مان مسدود شده است؟

برای تشخیص مسدود شدن اکانت اینستاگرام خود، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • عدم دسترسی به اکانت: اگر وارد اکانت خود نمی‌شوید و پیامی مبنی بر مسدود شدن اکانت مشاهده می‌کنید، اکانت شما مسدود شده است.
  • دریافت ایمیل یا پیام از اینستاگرام: اینستاگرام در بعضی از موقعیت‌ها ایمیل یا پیامی به شما ارسال کند که در آن به مسدود شدن اکانت شما اشاره شده است و دلایل مربوطه را بیان کرده است.
  • بررسی پیام‌های اعلانی در اکانت اینستاگرام: در بخش اعلان‌های اکانت خود، پیامی از اینستاگرام درباره مسدود شدن اکانت شما می‌توانید نشان داده شود.
  • استفاده از سایر اکانت‌ها یا دوستان: می‌توانید از اکانت دیگری یا از دوستان خود درخواست کنید تا اکانت شما را بررسی کنند و اطلاعاتی درباره وضعیت آن را به شما ارائه دهند.

در صورت مشاهده این پیام‌ها، می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، خیلی سریع بازگردانی پیج اینستاگرام را انجام دهید.

دلایلی که باعث مسدود شدن پیج اینستاگرام می‌شوند

دلایل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث بستن پیج اینستا شوند. برای جلوگیری از مسدود شدن پیج، بهتر است صاحبان پیج به دقت قوانین و شرایط استفاده از اینستاگرام را رعایت کرده و از انتشار محتوای مطابق با استانداردهای این شبکه اجتماعی اطمینان حاصل کنند.

بازگردانی پیج اینستاگرام بسته شده

برخی از مهم‌ترین دلایل که باعث مسدود شدن پیج اینستاگرام می‌شوند، عبارتند از:

  • انتشار محتوای نامطلوب: این شامل انتشار محتوایی است که با قوانین جامعه اینستاگرام یا شرایط استفاده آن تضاد دارد. این ممکن است شامل اظهارات نژادپرستانه، فعالیت‌های غیرقانونی، تصاویر غیرمجاز و خشن و موارد مشابه باشد.
  • فروش کالاهای تقلبی: اگر پیج محصولات قلابی بفروشد، این می‌تواند باعث بستن پیج اینستا شود.
  • استفاده از ربات‌ها یا نرم‌افزارهای خارجی: استفاده از ربات‌ها یا نرم‌افزارهای خارجی برای افزایش تعداد فالوورها، لایک‌ها یا کامنت‌ها می‌تواند به عنوان فعالیت نامناسب شناخته شود و باعث مسدود شدن اکانت شود. اما نگران نباشید، در این صورت امکان بازگردانی پیج اینستاگرام وجود دارد.
  • گزارش‌های مکرر: در صورتی که از سوی کاربران دیگر گزارش‌های مکرر در مورد اکانت شما دریافت شود که شامل نقض قوانین یا محتوای نامناسب باشد، این می‌تواند باعث مسدود شدن اکانت شود. رفع ریپورت اینستاگرام و جلوگیری از این گزارش ها با انجام برخی نکات ممکن است.
  • نقض حق تکثیر و مالکیت معنوی: ارسال محتوایی که حق تکثیر و مالکیت معنوی دیگران را نقض کند، مانند استفاده از تصاویر یا ویدئوهایی که حق تکثیر آن‌ها را ندارید، در شرایطی می‌توانند منجر به مسدود شدن موقت اکانت شوند.

روش‌های بازگردانی پیج اینستاگرام

بازگردانی پیج اینستاگرام پس از مسدود شدن یک فرآیند حساس است که نیازمند اقدامات دقیق و توجه به جزئیات است. اگر پیج شما به دلیل تخلفاتی مسدود شده است، می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه گفته شده است استفاده کنید.

روش اول: استفاده از برنامه اینستاگرام و درخواست بازنگری

برای بازگردانی پیج اینستاگرام خود، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش‌های اصلی که می‌توانید از آن استفاده کنید، استفاده از بخش بازگردانی یا تجدیدنظر درخواست‌ها در برنامه موبایلی اینستاگرام است. این روش به شرح زیر می‌باشد:

  1. وقتی که سعی می‌کنید وارد اکانت خود شوید و یک پیام خطایی که به شما اطلاع می‌دهد که اکانت شما غیرفعال شده است، نمایش داده می‌شود، بر روی گزینه “Learn More” یا “دریافت اطلاعات بیشتر” کلیک کنید.
  2. پس از کلیک بر روی این گزینه، اطلاعات بیشتری درباره دلایل غیرفعال شدن اکانت شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه، شما ممکن است گزینه “Appeal” یا “درخواست بازنگری” را ببینید.
  3. با کلیک بر روی گزینه “Appeal” یا “درخواست بازنگری”، به شما اجازه داده می‌شود تا شرایط مربوط به بازگردانی اکانت خود را توضیح دهید و دلایلی که فکر می‌کنید موجب مسدود شدن اشتباه اکانت شما شده است را بیان کنید.
  4. پس از ارسال درخواست بازنگری، باید صبور باشید و منتظر پاسخ از طرف اینستاگرام باشید. اینستاگرام ممکن است بررسی کند که آیا اکانت شما واقعاً مسدود شده است یا خیر و در صورتی که مسدود شدن غیرضروری بوده باشد، اکانت شما را دوباره فعال کند.

روش دوم: ثبت درخواست در سایت رسمی اینستاگرام

روش دوم برای بازگردانی پیج اینستاگرام، ارسال درخواست از طریق سایت رسمی اینستاگرام است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

فرم بازگردانی پیج اینستاگرام
  1. در این صفحه، فرم مربوط به بازگردانی اکانت اینستاگرام را پر کنید. اطلاعاتی که در فرم درخواستی وجود دارد، شامل نام و نام خانوادگی، نام کاربری اکانت مسدود شده، ایمیل مرتبط با اکانت، و توضیحاتی درباره دلایلی که فکر می‌کنید باعث مسدودیت اشتباه اکانت شما شده است، می‌باشد.
  2. مطمئن شوید که تمامی فیلدها را به درستی پر کرده‌اید و اطلاعات صحیحی را وارد کرده‌اید.
  3. پس از ارسال فرم، ممکن است از شما خواسته شود تا اثبات هویت خود را ارائه دهید. این می‌تواند شامل ارسال مدارک شناسایی مانند کارت شناسایی یا یک عکس سلفی باشد.
  4. پس از ارسال درخواست و تایید هویت، باید صبور باشید تا اینستاگرام درخواست شما را بررسی کند و پاسخ مناسب را ارائه دهد.

بررسی درخواست‌های بازنگری توسط اینستاگرام چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی، زمان لازم برای واکنش به درخواست‌های بازنگری توسط اینستاگرام بین ۱ تا ۷ روز طول می‌کشد. این زمان بسته به حجم درخواست‌ها و نوع مسائلی که باید بررسی شوند، متغیر است. در برخی موارد، اینستاگرام ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای بررسی و ارائه پاسخ داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که اقداماتی که انجام می‌دهد، با رعایت قوانین و مقررات خود است. بنابراین، مهم است که صبور باشید تا اینستاگرام به درخواست شما پاسخ دهد.

  • نکته مهم: یک نکته مهم درباره بازگردانی پیج در اینستاگرام این است که ارسال مدارک اثبات هویت باید فقط یک بار صورت گیرد و از ارسال تکراری آن پرهیز شود. برخی افراد به منظور دریافت پاسخ سریع، چندین بار مدارک خود را ارسال می‌کنند که به طور کاملاً مخالف با قوانین است. بنابراین، باید تنها یک بار مدارک خود را ارسال کرده و منتظر پاسخ آنها بمانید. این اقدام به تسریع در پردازش درخواست شما کمک نمی‌کند و ممکن است باعث تاخیر در بررسی درخواست‌های دیگر شود.

پس باید بعد از ثبت درخواست چه کار کنیم؟

بعد از ثبت درخواست، معمولاً تیم پشتیبانی اینستاگرام یک ایمیل به شما ارسال می‌کند که شامل یک کد منحصر به فرد و دستورالعمل‌هایی است که باید دنبال شوید. در این صورت، مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک کاغذ سفید تمیز یا یک برگه A4 بردارید.
  • کدی که به ایمیل شما ارسال شده است را روی کاغذ یا برگه نوشته و همراه آن نام کامل و نام کاربری اینستاگرام شما را که برای آن اکانت غیرفعال شده است، بنویسید. (اطمینان حاصل کنید که به شکل روشن و قابل فهم نوشته شود. اگر ممکن است، از خودکار یا ماژیک استفاده کنید.)
  • از کسی بخواهید که یک عکس از شما بگیرد در حالی که دستهای خود را دارید کاغذ یا برگه را با هر دو دستتان می‌گیرید. چهره شما باید بسیار واضح باشد.

با انجام این مراحل و ارسال عکس به تیم پشتیبانی اینستاگرام، به احتمال زیاد فرآیند بازیابی اکانت شما تسریع خواهد شد.

چگونه اکانتی که دی‌اکتیو شده را برگردانم؟

یکی دیگر از سوالاتی که کاربران مدام می‌پرسند این است که چگونه اکانتی که دی‌اکتیو کردم را برگردانم؟ در جواب این سوال باید بگوییم که اکانت دی‌اکتیو شده با اکانت مسدود شده وضعیت مشابهی دارند. پس باید دقیقا همان روش‌های یک و دو بالا را مطالعه کنید.

تنها راه برای بازیابی یک اکانت اینستاگرام غیرفعال، ارسال فرم درخواست بازگردانی است که در روش‌های بالا اشاره کردیم. با استفاده از این فرم و ارائه اطلاعات مورد نیاز، به احتمال خیلی زیاد می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید.

حل مشکل ” Please enter a valid user ID, We cannot find any record of the user ID that you entered”

وقتی با پیام “Please enter a valid user ID, We cannot find any record of the user ID that you entered” در اینستاگرام مواجه می‌شوید، این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که شناسه کاربری وارد شده معتبر نیست یا در سیستم اینستاگرام یافت نمی‌شود. اما برای برخی از تخلفات جدی، اینستاگرام اکانت‌های غیرفعال را از پایگاه داده خود حذف می‌کند و گاهی امکان درخواست بازیابی این اکانت‌ها وجود ندارد.

ارور Please Enter a valid User ID

در این حالت، متأسفانه، هیچ راه‌حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد. برخی از تخلفات جدی منجر به حذف اکانت می‌شوند و این اکانت‌ها قابل بازگردانی نیستند.

حل مشکل “Confirm your account to request a review”

خیلی از کاربران هنگام بازگردانی پیج اینستاگرام شان با پیامی به شرح زیر روبرو می‌شوند:

Confirm your account to request a review

Go to Instagram and confirm it’s you before requesting a review

این مشکل مرتبط با پرسش‌های بسیاری است که اخیراً مطرح شده و بسیاری از افراد همین سوال را از من می‌پرسند که “من باید حساب کاربری اینستاگرام خود را تأیید کنم، اما نمی‌دانم چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم و اگر حتی نمی‌توانم وارد حساب کاربری خود شوم چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟”

متاسفانه، باید بگویم که برای این مشکل راه‌حلی وجود ندارد. این مانند یک باگ فنی است که برخی از کاربران با آن مواجه شده‌اند.

برای این نوع مشکلات تنها راه حلی وجود دارد این است که به پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بزنید تا شخصا به مساله‌تان رسیدگی کنند. البته که این مسیر زمان زیادی می‌برد و احتمال پیگیری شدن آن خیلی کم است.

چگونه اکانتی که برای همیشه مسدود شده است را تشخیص داد؟

مسدود شدن اکانت اینستاگرام به دو شکل است: موقتی و دائمی. زمانی که اکانت‌تان برای اولین بار مسدود شده است، به احتمال خیلی زیاد موقتی می‌باشد و پس از مدتی مجدد می‌توانید از اکانت‌تان استفاده کنید. اما در برخی موارد برای مثال زمانی که تعداد مسدود شدن‌ها بالا می‌رود یا تخلف سنگینی با پیج‌تان انجام بدهید، ممکن است اکانت‌تان به صورت دائمی بسته شود.

برای تشخیص اینکه آیا حساب کاربری شما به طور دائمی مسدود شده است یا موقت، دو گزینه وجود دارد:

مطالعه پیام بر روی صفحه ورود یا همان Login Page

وقتی که سعی می‌کنید وارد حساب کاربری خود شوید و پیام دریافت می‌کنید که حساب شما مسدود شده است، به شما اطلاعاتی درباره مسدود شدن حساب شما داده می‌شود. اگر پیامی نمایان شود که اشاره به مسدودیت دائمی حساب دارد، احتمالاً حساب شما به طور دائمی مسدود شده است.

بسته شدن اکانت اینستاگرام برای همیشه

برای مثال پیام زیر نشان‌دهنده این است که اکانت‌تان به طور دائمی بسته شده است:

“Your account has been deleted for not following our terms.

You won’t be able to log into this account and no one else will be able to see it. We’re unable to restore accounts that are deleted for these types of violations.”

بعد از تکمیل بررسی درخواست بازگشایی حساب:

پس از ارسال درخواست بازگشایی حساب کاربری خود و تکمیل فرآیند بررسی توسط اینستاگرام، به شما اطلاع داده می‌شود که درخواست شما پذیرفته شده یا رد شده است. اگر درخواست بازگشایی حساب شما پذیرفته شود، به احتمال زیاد حساب شما موقتی مسدود بوده است؛ اما اگر درخواست شما رد شود، حساب شما به طور دائمی مسدود شده است.

چرا اینستاگرام برای همیشه اکانت من را مسدود کرد؟

پیش از این نیز دلایل مسدود شدن اکانت اینستاگرام را بررسی کردیم. اما برخی از دلایل هستند که باعث مسدود دائمی می‌شوند. برای مثال اگر به تعداد دفعات بالا از کاربران اینستاگرام گزارش محتوای ناپسند دریافت کنید. اکانت‌تان برای اولین بار به صورت موقت مسدود می‌شود تا مساله توسط کارشناسان اینستاگرام بررسی شود. سپس اگر اکانت‌تان بازگردانی شود و مجدد این گزارش‌های تخلف ادامه پیدا کند، اکانت‌تان به طور دائمی بسته می‌شود. در این صورت دیگر روش‌های بازگردانی پیج اینستاگرام فایده نخواهند داشت.

همچنین اگر شما قبلاً به دلایلی به شکل موقتی مسدود شده بودید و پس از بازگشایی حساب کاربری خود به تکرار تخلفات ادامه داده‌اید، این می‌تواند منجر به مسدود شدن دائمی حساب شما شود.

به طور کلی می‌توان گفت که اینستاگرام دارای قوانین و شرایط استفاده است که کاربران باید آنها را رعایت کنند. اگر فعالیت‌های شما با این قوانین مغایرت داشته باشد، مانند ارسال محتوای نامناسب یا غیرقانونی، تبلیغات ناپسند، تخلف از حقوق مالکیت معنوی و غیره، این موارد می‌تواند منجر به مسدود شدن دائمی حساب شود.

آیا می‌توان اکانتی که برای همیشه مسدود شده است را برگرداند؟

در جواب به این سوال باید گفت که احتمال آن خیلی کم است و در بیشتر موارد باید آن پیج را از بین رفته بدانید.

اما در برخی موارد، می‌توانید درخواست بازگشت حساب کاربری خود را ارسال کنید، اگر معتقدید که مسدودیت اشتباهی بوده یا اگر مشکلی وجود نداشته باشد. اما باید توجه داشت که این فرایند بسیار پیچیده است و احتمال موفقیت آن کم است، مخصوصا اگر مسدودیت دائمی به دلیل تخلفات جدی و نقض قوانین ایستاگرام صورت گرفته باشد.

برای بازیابی حساب کاربری، معمولاً باید از طریق فرم‌های رسمی اینستاگرام یا از طریق پشتیبانی مستقیم آنها درخواست ارسال کنید. در این درخواست، باید توضیح دهید که چرا اعتقاد دارید که مسدودیت نادرست بوده است و یا چرا احساس می‌کنید که مسدودیت با دلایل قانونی همخوانی ندارد.

همچنین، ممکن است به شما درخواست ارائه اطلاعات اضافی برای تأیید هویت یا توضیحات بیشتری در مورد وضعیت حساب شما نیز شود.

وقتی که اکانت من برای همیشه مسدود شده باشد، می‌توانم یک اکانت جدید بسازم؟

بله، اگر اکانت شما برای همیشه مسدود شده باشد، می‌توانید یک اکانت جدید بسازید. اما باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول از همه، از یک شماره تلفن یا ایمیل جدید برای ساختن اکانت جدید استفاده کنید. همچنین، از آدرس IP یا دستگاه قبلی خود برای اکانت جدید استفاده نکنید، حداقل به مدت ۱۰ روز پس از مسدود شدن اکانت قبلی، این نکته را رعایت کنید. این کار می‌تواند کمک کند تا شما از شناسایی و مسدود شدن مجدد اکانت جدیدتان جلوگیری کنید و به دلیل اینکه آی‌پی و دستگاه جدیدی استفاده می‌کنید، ریسک کمتری برای مسدود شدن دوباره دارید.

سخن پایانی

بازگردانی یک پیج اینستاگرام، یک فرآیند پیچیده است که نیازمند صبر و تلاش است. درخواست بازگشت حساب کاربری به طور معمول به دلیل مسدودیت یا تعلیق حساب، به دلیل تخلفات مختلف یا نقض قوانین اینستاگرام صورت می‌گیرد. در بسیاری از موارد، مسدودیت‌ها به دلیل نقض قوانین جدی و مشکلات امنیتی رخ می‌دهند که بازگردانی آن‌ها خیلی سخت می‌شود.

با این حال، در صورت اعتقاد به اشتباه بودن مسدودیت یا تعلیق حساب، می‌توانید از طریق فرم‌های رسمی یا پشتیبانی اینستاگرام، درخواست بازگردانی حساب خود را ارسال کنید. در این درخواست، باید توضیح دهید که چرا اعتقاد دارید که مسدودیت نادرست بوده است. همچنین، همکاری با اینستاگرام و ارائه اطلاعات اضافی و تأیید هویت می‌تواند فرصتی برای رفع مشکلات و بازیابی حساب شما باشد، اما باید توجه داشت که درخواست‌های بازگشت حساب کاربری، می‌تواند نتیجه موفقیت‌آمیزی نداشته باشند.

در صورتی که با مشکلات دیگری نیز از دست رفتن فالوورهای اینستاگرام مواجه شدید، می‌توانید از طریق این آموزش اقدامات مناسب را انجام دهید. به علاوه برای خرید فالوور پیج اینستاگرام و خدمات دیگر می‌توانید از خدمات سایت ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =