دسته‌ها
تلگرام

چگونه تلگرام را پرمیوم کنیم؟

امروزه تلگرام یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌ها در سراسر جهان و از همه مهمتر ایران است. در واقع از آنجایی که سایر پلتفرم‌های مرسوم محدودیت‌های بیشتری نسبت به این مورد پیدا کردند، اغلب افراد به استفاده از آن روی آوردند. از جهتی قابلیت‌های منحصر به فرد، طراحی جذاب و البته امنیت بسیار بالا هم از دیگر دلایل محبوبیت آن در کشور هستند. در نتیجه می‌توان گفت در حال حاضر این برنامه به‌عنوان پیام‌رسان اصلی و رایج در ایران به شمار می‌آید که اغلب افراد از آن استفاده می‌کنند اما بسیاری از کاربران حتی نمی‌دانند که نسخه مورد استفاده آن‌ها، نسخه رایگان است و نسخه دیگری هم وجود دارد. این نسخه، تلگرام پرمیوم است و قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پس از یکبار استفاده از آن، بسیاری از کاربران دیگر تمایلی به استفاده از نسخه رایگان این برنامه ندارند.

اما این نسخه چیست و چه قابلیت‌های خاص و جداگانه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد یا چگونه تلگرام را پرمیوم کنیم؟ این موارد سؤالاتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی پاسخ آن‌ها و معرفی روش‌هایی برای فعال‌سازی نسخه پرمیوم در ایران خواهیم پرداخت.

تلگرام پرمیوم چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، نسخه تلگرامی که امروزه رواج دارد و اغلب ایرانیان از آن استفاده می‌کنند، نسخه رایگان تلگرام است. نسخه دیگری وجود دارد که نسخه پرمیوم یا به زبانی ساده نسخه پولی است. این ورژن دارای تفاوت‌های مهم و قابلیت‌های بیشتری در مقایسه با نمونه رایگان بوده که موجب جذب کاربران به آن می‌شود. همچنین از آنجایی که این اپلیکیشن معروف و رایج تقریباً تمامی خدمات و امکانات خود را در سالیان دراز به‌صورت رایگان در اختیار کاربران در سراسر جهان قرار داده است، این نسخه پرمیوم یا پولی جهت کسب درآمد صاحبان یا مدیران تلگرام طراحی و عرضه شده است.

قابلیت‌های تلگرام پرمیوم

  1. فردی که دارای تلگرام پرمیوم باشد می‌تواند فایلی با حجم ۴ گیگابایت را ارسال کند و دریافت کنندگان فایل نیازی به نسخه پرمیوم برای دانلود آن ندارند.
  2. در نسخه پرمیوم محدودیت‌های کمتری برای کاربر وجود دارد. برای مثال امکان عضو شدن در بیش از صدها کانال و گروه وجود دارد و امکان نوشتن بایو طولانی‌تر فراهم شده است.
  3. قابلیت تبدیل صدا به متن یکی از مهمترین قابلیت‌های این نسخه از تلگرام است.
  4. کاربرانی که نسخه پرمیوم تلگرام را دارا هستند، می‌توانند تصاویر متحرک برای پروفایل خود قرار دهند.
  5. تعدادی ری‌اکشن جدید از دیگر قابلیت‌های تلگرام پرمیوم است.
  • با این نسخه می‌توان برای بات یا کانال تلگرام خود درخواست تیک آبی تأیید هویت کرد.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و منحصر به فرد، امکان پیش‌نمایش صفحه چت تلگرام است. این قابلیت پیش از این تنها در نسخه آی‌او‌اس وجود داشته اما حالا دارندگان گوشی اندروید هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
  • طراحان این اپلیکیشن برای نسخه تلگرام پرمیوم آیکون اختصاصی طراحی و تعبیه کرده‌اند. به این ترتیب آیکون خاص آن حس متفاوت و جدید بودن را القا می‌کند.
  • امکان مدیریت چت‌ها از دیگر قابلیت‌های مهم و کاربردی نسخه پولی این پلتفرم است.

البته توجه داشته باشید که موارد مذکور تنها بخشی از قابلیت‌های تلگرام پرمیوم هستند. سایر قابلیت‌ها از جمله افزایش سرعت دانلود از مواردی هستند که پس از فعال‌سازی و استفاده از آن می‌توان حس کرد. با این وجود شایان ذکر است که به دلیل محدودیت‌ها در کشور ما، بعضی از تغییرات از جمله تغییر در سرعت ممکن است محسوس باشد.  

تفاوت نسخه پرمیوم و رایگان تلگرام

اغلب افرادی که با تلگرام پرمیوم آشنا می‌شوند، می‌خواهند بدانند که تفاوت آن با نسخه معمولی و رایج چیست. همان‌طور که گفته شد، این نسخه تعدادی قابلیت و ویژگی جدیدی را اضافه کرده است و به بعضی از مهمترین آن‌ها اشاره شد. در مجموع تفاوت این دو نسخه را می‌توان به‌صورت خلاصه در چنین مواردی شرح داد:

  • تبلیغات: در نسخه پرمیوم برخلاف نسخه عادی، خبری از تبلیغات نیست.
  • حجم آپلود فایل: محدودیت آپلود یا ارسال فایل در نسخه معمولی ۲ گیگابایت بوده است، در حالی که در نسخه پرمیوم دو برابر شده و به ۴ گیگابایت می‌‌رسد.
  • ذخیره‌سازی استیکر: ذخیره استیکرها در نسخه معمولی تا تعداد کمی امکان‌پذیر بوده و این عدد در نسخه پرمیوم به حدود ۱۰ استیکر و ۴۰۰ گیف می‌رسد.
  • تعداد عضویت: عضو شدن در کانال‌ها و گروه‌ها در نسخه معمولی و رایگان تا دارای محدودیت کمی بوده است، در حالی که در نسخه پولی تعداد عضویت دو برابر شده است.
  • مدیریت چت: امکان مدیریت بهتر چت‌ها تنها با نسخه پرمیوم وجود دارد.
  • تصاویر متحرک: امکان قرار دادن تصاویر انیمیشنی یا متحرک برای پروفایل کاربران تنها در نسخه پرمیوم وجود دارد.
  • امکان استوری گذاشتن: قابلیت گذاشتن استوری در تلگرام مانند اینستاگرام فراهم شده است اما برای کاربران با پیش شماره ایران و روسیه تحریم است. با استفاده از نسخه تلگرام پرمیوم این محدودیت برداشته خواهد شد.

روش‌های فعال‌سازی تلگرام پرمیوم

در حال حاضر روش‌های متفاوتی برای فعال‌سازی تلگرام پرمیوم وجود دارد. هر کاربر باید با توجه به منطقه جغرافیایی یا کشور خود و همچنین شرایطی که دارد، نسبت به فعال کردن این نسخه اقدام کند. به طور کلی می‌توان سه شیوه را با عنوان روش‌های رایج و کاربردی فعال کردن این نسخه معرفی کرد که البته کلیه آن‌ها در ایران امکان‌پذیر هستند. در ضمن شایان ذکر است که روش‌های مذکور قانونی بوده و شامل روش‌هایی نظیر عدم پرداخت و دانلود نسخه رایگان نیستند.   

1.      خرید مستقیم تلگرام پرمیوم

خرید مستقیم این نسخه از تلگرام یکی از روش‌های رایج برای فعال‌سازی به شمار می‌رود و در اغلب کشورها و مناطق به این طریق انجام می‌شود. با این حال از آنجایی که پرداخت مستقیم به دلیل وجود محدودیت‌های خاص در کشور برای کاربران ایرانی کمی دشوار است، همه افراد قابل به انجام آن نیستند. برای انجام این کار به یکی از کارت‌های ویزا کارت یا مستر کارت برای پرداخت و شماره مجازی تلگرام نیاز خواهد بود.

در صورت داشتن شرایط لازم به منظور اقدام به فعال‌سازی از طریق این روش، باید در ابتدا از ایرانی نبودن شماره تلگرام خود اطمینان حاصل کنید. اگر شماره شما با پیش شماره ایران است، آن را تغییر داده و شماره مجازی تلگرام را جایگزین کنید. سپس به ربات مخصوص پرمیوم کردن اکانت با آی‌دی PremiumBot بروید و مراحل فعال‌سازی و پرداخت را در آن‌جا طی کنید.

2.      خرید از سایت‌های داخلی

روش دیگری که می‌توان برای فعال‌سازی اکانت تلگرام پرمیوم به کار گرفت، خرید اشتراک از سایت‌های داخلی است. این روش شاید در تمامی کشورها رواج نداشته باشد اما در کشور ما با توجه به دردسرهای پرداخت مستقیم و از جانبی وجود محدودیت‌های مربوطه، به‌عنوان بهترین شیوه برای دریافت نسخه پولی این پلتفرم است. سایت‌ها و مراکز گوناگونی تحت عنوان فروش اشتراک برای تلگرام و سایر پلتفرم‌ها از جمله یوتیوب و اسپاتیفای فعالیت دارند اما متأسفانه تمامی آن‌ها معتبر و قابل اعتماد نیستند. بلکه تنها به تعداد خاصی از آن‌ها می‌توان در زمینه خرید تلگرام پرمیوم اعتماد کرد و با هزینه‌ای مناسب و نسخه پولی را از طریق درگاه ریالی دریافت کرد. با این وجود خرید تلگرام پرمیوم نسبت به سایر روش‌های فعال‌سازی برتری داشته و برای مثال برای انجام آن نیازی به تغییر شماره، استفاده از شماره مجازی، داشتن مستر یا ویزا کارت و نگرانی در خصوص تحریم‌ها نیست و به‌راحتی یک خرید بسته اینترنتی انجام می‌شود.

3.      فعال‌سازی با اپل استور

این روش به کاربران آی‌او‌اس اختصاص دارد و برای کاربران دارنده گوشی اندروید کاربردی نخواهد داشت. برای فعال‌سازی تلگرام پرمیوم با کمک اپل استور، هزینه دریافت نسخه پولی از کیف پول اپل کاربر کم خواهد شد. در ضمن توجه داشته باشید که این روش هم به شماره‌ای با پیش شماره‌ای غیر از ایران نیاز دارد و برای انجام آن باید شماره مجازی داشته باشید چراکه امکان خرید برای شماره ایرانی وجود ندارد. برای انجام آن باید مراحل زیر را دنبال کرد:

  • تلگرام خود را باز کرده و به تنظیمات بروید.
    • در تنظیمات برنامه قسمت مربوط به تلگرام پرمیوم را پیدا کنید.
    • پس از پیدا کردن آن، بر روی سابسکرایب یا Subscribe ضربه بزنید.
    • در صورت فعال شدن نسخه پرمیوم، یک ستاره آبی در قسمت پروفایل در کنار اسم شما پدیدار خواهد شد که به نسخه پولی تلگرام اختصاص دارد.

در مجموع اگرچه کلیه روش‌های مذکور می‌توانند کاربردی باشند و اغلب افراد در سرتاسر جهان با یکی از این روش‌ها به پرمیوم کردن تلگرام خود اقدام می‌کنند، اما متأسفانه انجام همه آن‌ها در ایران آسان نیست. در نتیجه برای کسانی که به دنبال دریافت نسخه پولی بدون دردسر و در سریع‌ترین زمان ممکن با هزینه‌ای مناسب هستند، خرید اشتراک از سایت‌های داخلی معتبر بهترین و راحت‌ترین روش خواهد بود که البته در اغلب موارد به تغییر شماره و خرید شماره مجازی هم نیازی ندارد.

کلام آخر

در نهایت می‌توان گفت استفاده از تلگرام پرمیوم مزایای بسیاری دارد و می‌تواند با قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد تجربه ارسال و دریافت پیام‌های متنی و تصویری گوناگون را لذت‌بخش‌تر کند. از جانبی برای کسانی هم که از طریق این پیام‌رسان کسب‌وکار خود را مدیریت می‌کنند یا با مشتریان خود در تماس هستند، علاوه‌بر افزایش اعتبار آن‌ها، انجام کارها را با امکاناتی نظیر مدیریت چت سهولت بیشتری می‌بخشد. در نتیجه با استفاده از یکی از روش‌های مطرح‌شده می‌توانند در زمانی کوتاه به پرمیوم کردن تلگرام اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =