دسته‌ها
اینستاگرام

راهنما 0 تا 100 الگوریتم اینستاگرام (2024)| معیارها و اهداف + نکات اکسپلور

در این مطلب به طور کامل الگوریتم‌های اصلی اینستاگرام را بر اساس آخرین آپدیت‌های سال ۲۰۲۴ بررسی می‌کنیم و همچنین نکات و روش‌های ورود پست به اکسپلور اینستاگرام را هم به شما آموزش خواهیم داد.

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند (آپدیت ۲۰۲۴)

اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی جهان، برای نمایش انواع محتوا‌های تصویری و ویدیویی به کاربران مختلف، الگوریتم‌های مشخصی دارد. این الگوریتم‌ها در وایرال و ترند شدن انواع محتوا‌ها نقش بسزایی دارند و به همین واسطه آشنایی با نحوه عملکرد و معیار‌های اصلی آن‌ها، برای هر تولید‌کننده محتوای اینستاگرامی، حیاتی و ضروری است.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام بر مبنای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (Machine Learning) به گردآوری داده‌های مختلف برای هر کاربر می‌پردازد. سیستم هوش مصنوعی به کار رفته در اینستاگرام مدام در حال تحلیل و بررسی داده‌های میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیاست. در نهایت، هر کاربر غرق در پست‌ها و استوری‌هایی با موضوعاتی می‌شود که به آن‌ها علاقه دارد. بهتر است بگوییم که دقیقاً الگوریتم اینستاگرام عامل اصلی سرگرمی کاربران و فراموش کردن گذر زمان در آن‌ها شده‌ا ست. تجزیه و تحلیل فعالیت کاربران باعث شده که هر سال تغییراتی در الگوریتم‌های اینستاگرام برای سهولت و جذابیت بیشتر، ایجاد بشود.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

به همین ترتیب، اخیراً می‌توانیم تغییرات الگوریتم اینستاگرام برای سال ۲۰۲۴ را مشاهده کنیم. پس برای تولید محتوای مؤثرتر و فایل وایرال شدن، باید با نحوۀ عملکرد این الگوریتم‌ها به طور کامل آشنا شوید.

در ادامه همه الگوریتم‌های اصلی اینستاگرام را تک به تک مورد بررسی قرار می‌دهیم.

الگوریتم رتبه‌بندی استوری‌ها

زمانی که اپلیکیشن اینستاگرام را باز می‌کنید، اولین چیزی که در بالای صفحه مشاهده می‌کنید ردیفی از آخرین استوری‌ها از اکانت­هایی است که شما آن‌ها را فالو می‌کنید.

برای تعیین اینکه کدام استوری ابتدا نمایش داده شود، اینستاگرام تمام استوری‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته دنبال کرده‌اید را تجزیه و تحلیل می‌کند. هدف اصلی الگوریتم استوری اینستاگرام این است که تصمیم شما در خصوص باز کردن استوری‌ها تشخیص بدهد. اینستاگرام سعی می‌کند پیش‌بینی کند که شما احتمالاً کدام استوری‌ها را مشاهده خواهید کرد، به آن‌ها واکنش نشان خواهید داد یا آن‌ها را لایک خواهید کرد. برای این پیش‌بینی‌ها، اینستاگرام از سیگنال‌هایی استفاده می‌کند که از تعاملات شما با استوری‌ها به دست می‌آیند. عواملی که بر ترتیب نمایش استوری‌ها تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

فعالیت‌های گذشته: اینستاگرام تعاملات شما با استوری‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شما به صورت متناوب استوری‌های یک نویسنده را مشاهده کنید، احتمالاً آن‌ها در اولویت بالاتری قرار می‌گیرند.

ارتباط با صاحب استوری: در صورت برقراری ارتباط نزدیک با یک صاحب پیج از طریق ارسال پیام و موارد دیگر، استوری‌های این نویسنده در اولویت بالاتری نمایش داده می‌شوند.

پیش‌بینی‌های شخصی: الگوریتم‌ها دائماً تلاش می‌کنند تا بر اساس پیشنهادات شخصی و سیگنال‌های مختلف، استوری‌ها را به ترتیب اولویت به شما نمایش دهند.

استوری متمایز: عکس پروفایل اینستاگرام متمایز از سایر استوری های فید اینستاگرام، باعث می شود، شانس دیده شدن استوری شما بسیار بالا می رود.

الگوریتم رتبه‌بندی ریلز‌ها (reels)

هدف اصلی ریلز‌های اینستاگرام، سرگرم کردن کاربران است. اینستاگرام عمدتاً محتوا‌های کوتاهی را از حساب‌هایی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید، به شما نمایش می‌دهد.

در ابتدا، اینستاگرام به ریلز‌هایی که در گذشته با آن‌ها تعامل داشته‌اید و همچنین ریلز‌هایی که توسط دیگر کاربران با سلیقه‌های مشابه شما لایک شده‌اند، نگاه می‌کند. در مرحله بعد، حدس می‌زند که به احتمال زیاد کدام حلقه‌ها را تا آخر تماشا می‌کنید یا آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید. برای این حدس‌ها، اینستاگرام از سیگنال‌هایی مانند تاریخچه ریلز‌هایی که تماشا کرده‌اید، اطلاعات ریلز‌ها، اطلاعات تولید‌کننده و تعاملات شما با صاحب پیج استفاده می‌کند. این ترکیب از اطلاعات برای ایجاد یک تجربه چند جانبه، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش برای کاربران در نظر گرفته می‌شود.

الگوریتم رتبه‌بندی فید

هدف اصلی از فید اینستاگرام، جذب کاربران با بهترین محتوا‌های ارسالی از زمان آخرین استفاده از برنامه است. این مورد شامل ترکیبی از محتوای حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و حساب‌های اینستاگرامی است که ممکن است بر اساس پیش‌بینی‌ها به آن‌ها علاقه‌مند باشید، می‌شود.

این پیش‌بینی‌ها بر اساس سیگنال‌های زیر صورت می‌گیرد:

1- چقدر احتمال دارد که در پست کامنت ثبت کنید، لایک کنید یا آن را به اشتراک بگذارید

2- چقدر احتمال دارد روی نمایه ضربه بزنید

3- حدوداً چقدر زمان برای پست صرف می‌کنید

اینستاگرام از تاریخچه تعاملات شما، محبوبیت پست‌ها، اطلاعات مربوط به تولید‌کننده و تعداد دفعات تعامل شما با تولید‌کننده پست برای تعیین ترتیب نمایش محتوای فید استفاده می‌کند.

همچنین شما می‌توانید محتوای فید خود را با تعیین حساب‌های مورد علاقه‌تان تعیین کنید. این کار باعث می‌شود که پست‌های حساب‌های مورد نظر در بالای فید شما قرار بگیرند. همچنین می‌توانید به بخش “Following Feed” بروید تا فقط پست‌هایی را به شما نمایش می‌دهد تمایل دارید آن‌ها را ببینید.

الگوریتم ورود پست به اکسپلور اینستاگرام

دقیقاً مثل ریلز‌ها، اینستاگرام در محتوا‌های اکسپلور هم به دنبال ارائه بهترین گزینه‌ها از حساب‌هایی است که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید تا به شما کمک کند محتوا‌های جدیدی را در اینستاگرام کشف کنید.

ورود پست به اکسپلور اینستا

اینستاگرام معمولاً پست‌هایی را که لایک، ذخیره یا اشتراک‌گذاری می‌کنید را پیش‌بینی می‌کند. همچنین از سیگنال‌هایی مانند محبوبیت پست، موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید، اطلاعاتی در مورد صاحب و تعداد دفعاتی که با تولید‌کننده محتوا در تعامل بوده‌اید، استفاده می‌کند.

به طور کلی پست‌هایی که در مدت زمان کوتاهی، تعداد قابل توجهی لایک، اشتراک‌گذاری، کامنت و به طور کلی اینگیجمنت یا تعامل بالایی از سمت کاربران دریافت کنند را در اکسپلور نمایش و آمار اکسپلور پست اینستاگرام sشما را افزایش می‌دهد.

الگوریتم ویدیو (IGTV) اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ ویدیو‌ها (IGTV) را از حساب‌هایی که بیشتر با آن‌ها تعامل دارید انتخاب می‌کند. همچنین پست‌هایی که معمولاً با آن‌ها اینگیجمنت بیشتری دارید را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. بنابراین در صفحه اکسپلور می‌توانید ویدیو‌های (IGTV) که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند را مشاهده کنید.

به علاوه، محتوا‌هایی که باعث ایجاد تعاملات فعال و ارتباط نزدیک با دنبال‌کنندگان می‌شوند، احتمالاً بیشترین تأثیر را بر روی الگوریتم می‌گذارند و در نتیجه در صفحه اکسپلور یا صفحه IGTV بهتر و بیشتر دیده می‌شوند.

ویو میلیونی اکسپلور اینستا

الگوریتم شدوبن (shadowban)

شدوبن در واقع اصطلاحی است که برای حساب‌های اینستاگرام محدود شده به کار می‌رود. در واقع زمانی که یک پیج شدوبن شده باشد، کاربران کمی می‌توانند پست‌ها و استوری‌های آن را مشاهده کنند؛ چرا که اینستاگرام محتوا‌های آن پیج را به افراد کمتری پیشنهاد می‌دهد و در نتیجه آمار بازدید از پیج کاهش پیدا می‌کند.

شدوبن می‌تواند به دلایل مختلفی از قبیل بلاک و ریپورت شدن از سمت کاربران، کمبود نرخ تعامل و…. ایجاد شود.

گاهی اوقات بعضی از تولید‌کنندگان محتوا بر این باورند که وقتی محتوای آن‌ها به بازدید مورد انتظار نرسد، شدوبن شده‌اند.

اگرچه شایعاتی وجود دارد که اینستاگرام دسترسی حساب‌ها را کاهش می‌دهد تا آن‌ها را به پرداخت تبلیغات تشویق کند، اما باید بدانید که این یک اشتباه است.

در واقع این به نفع اینستاگرام است که مردم را به هیجان‌انگیزترین محتوای ممکن متصل کند تا زمان صرف شده در برنامه را افزایش بدهد و در نهایت درآمد تبلیغاتی را هم به این واسطه افزایش دهد.

چرا اینگیجمنت اینستاگرام مهم است؟

اینگیجمنت یا تعامل در اینستاگرام به مجموعه فعالیت‌هایی اشاره دارد که کاربران با پست‌های شما انجام می‌دهند؛ از جمله لایک، کامنت، ذخیره کردن، اشتراک‌گذاری و…. این نوع تعاملات بیانگر جذابیت، کیفیت بالای محتوا و ارتباط مثبت با ذهنیت و توقعات مخاطبان است.

با توجه به اینکه امروزه خرید فالوور‌های فیک راحت است، تعداد فالوور‌ها به تنهایی به‌عنوان معیاری معتبر برای اعتبار و محبوبیت یک پیج در نظر گرفته نمی‌شود. به همین دلیل اینگیجمنت اینستاگرام به عنوان یک شاخص حیاتی و قابل اطمینان برای سنجش تأثیر‌گذاری و ارتباط با مخاطبان توسط اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال، فرض کنید دو بلاگر در زمینه آشپزی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. بلاگر اول ۲۰۰ هزار فالوور دارد و بلاگر دوم تنها ۷۰ هزار تا فالور. اما اگر متوسط تعداد لایک‌ها برای بلاگر اول ۸۰۰۰ تا و برای بلاگر دوم ۱۲۰۰۰ تا باشد، مشخص است که بلاگر با تعداد کمتری فالوور ولی اینگیجمنت بالاتر، ارتباط بیشتری با مخاطبان دارد و محتوای جذاب‌تری را ارائه می‌دهد.

به علاوه، اینگیجمنت بالا به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهد که کاربران واقعی و جدی در تعامل با محتوای شما مشغول فعالیت هستند. این مورد باعث می‌شود الگوریتم بهتر بتواند محتوای شما را به کاربران مختلف نشان دهد و به طور کلی اعتبار پیج شما را افزایش دهد.

از طرفی، اینگیجمنت بالا باعث جلب توجه اینستاگرام به پیج شما می‌شود و ممکن است باعث شود تا پست‌های شما در صفحه اکسپلور هم نمایش داده شوند که در بخش قبل به این مورد اشاره کردیم. این امر باعث افزایش بازدید پست های اینستاگرام، تعداد فالوور‌ها و در نتیجه افزایش درآمد برای شما می‌شود. به همین دلیل اینگیجمنت در اینستاگرام به عنوان یک ابزار استراتژیک برای جلب توجه و افزایش تأثیرگذاری پیج‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 معیارهای اصلی حضور در صفحه خانه یا فید کاربران اینستاگرام 

در ادامه چند معیار اصلی که برای نمایش پست های شما در بخش home و فید اینستاگرام اهمیت زیادی دارند را بررسی میکنیم. 

میزان علاقه مخاطبان به موضوع پست های شما

الگوریتم جدید اینستاگرام، به علاقه‌ها و ترجیحات کاربران توجه ویژه‌ای دارد. اگر کاربر به محتوای خاصی علاقه دارد و مدام با این نوع محتوا تعامل داشته باشد، الگوریتم سعی می‌کند پست‌های مرتبط تری را به او نمایش دهد. پس تغییر موضوع پست‌های شما به شدت می‌تواند بر روی نمایش پست‌ها در فید دنبال‌کنندگان شما تاثیر داشته باشد.

به‌عنوان مثال، اگر یک کاربر به محتوای ورزشی پیج شما علاقه‌مند است و شما در یک زمان به این موضوع محدود شده‌اید و سپس به نحوی پست‌های مرتبط با ورزش را متوقف می‌کنید و به موضوعات مختلف می‌پردازید، احتمالاً تعامل کاربر با پست‌های شما کاهش می‌یابد و الگوریتم نمایش آن پست‌ها را در فید او کاهش می‌دهد.

به عبارت دیگر، تداخل پست‌ها با علایق و ترجیحات قبلی کاربران می‌تواند به کاهش تعاملات و مشارکت در پست‌های شما منجر شود. بنابراین، توجه به تنوع و در عین حال هماهنگی محتوا با علاقه‌ها و ترجیحات دنبال‌کنندگان می‌تواند برای حضور بیشتر در فید یا home اینستاگرام بسیار موثر باشد.

میزان تعامل کاربران با محتواهای پیج شما 

همانطور که گفتیم تعامل کاربر با محتوا یکی از عوامل اساسی در تعیین نمایش پست‌ها در الگوریتم اینستاگرام است. این تعاملات شامل مواردی مانند لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری، ذخیره و سایر فعالیت‌ها است. الگوریتم اینستاگرام این تعاملات را به عنوان سیگنال­های اصلی ارتباط و تعامل کاربران با محتواها در نظر می‌گیرد: 

  • لایک (Like): اصلی ترین و پراستفاده‌ترین تعاملی است که کاربران با یک پست انجام می‌دهند. تعداد لایک‌ها نشان‌دهنده تعداد افرادی است که پست را مشاهده کرده و آن را پسندیده‌اند. 
  • کامنت (Comment): کاربران ممکن است نظرات، سوالات یا بازخوردهای خود را در قسمت کامنت‌های پست ثبت کنند. تعداد و نوع کامنت‌ها هم به عنوان یک عامل تعامل مهم در نظر گرفته می‌شود. پرسیدن یک سوال چالشی در پست، یا برگزاری مسابقات در اینستاگرام می تواند به افزایش کامنت رایگان اینستاگرام منجر شود.
  • اشتراک‌گذاری (Share): اگر یک پست توسط کاربران به دیگران ارسال یا اشتراک گذاری شود، نشان‌ دهنده این است که آن محتوا جذاب و ارزشمند بوده و کاربران تصمیم به به اشتراک‌گذاری آن با دیگران گرفته‌اند. 
  • ذخیره کردن (Save): اگر کاربران پست شما را ذخیره کنند، نشان‌دهنده این است که آن محتوا برایشان ارزشمند بوده و ممکن است بخواهند مجدد آن را مشاهده کنند یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. 

این تعاملات نقش اساسی را در افزایش دید پست‌ها در فید کاربران ایفا می‌کنند و الگوریتم اینستاگرام سعی دارد محتواهایی که به تعاملات بیشتری دست پیدا کرده اند را به یک گروه گسترده‌تری از کاربران نمایش دهد. 

پیشنهاد می­کنیم مطلب حذف اکانت اینستا را هم مطالعه کنید. 

زمان انتشار پست­ها 

معمولا زمان انتشار پست­ها به عنوان یک عامل مهم مورد توجه الگوریتم اینستاگرام قرار میگیرد. اینستاگرام از زمان انتشار پست، تعاملات کاربران با محتوا و سایر اطلاعات برای تعیین نمایش محتوا استفاده می‌کند. از این رو، مهم است که به عنوان یک کاربر فعال، زمان مناسبی را برای انتشار پست‌هاتان در نظر بگیرید. 

تکنیک های ورود پست به اکسپلور اینستا طبق تغییرات الگوریتم­ها در سال ۲۰۲۴ 

برای ورود به اکسپلور اینستا حتما به معیارها و روش­های زیر توجه داشته باشید. 

تولید محتواهای متناسب با علایق دنبال کنندگان 

برای جلب توجه الگوریتم اینستاگرام و رسیدن به بیشترین تعداد از دنبال‌کنندگان و کاربران جدید محتوای پست‌های شما با علایق و سلایق مخاطبان مطابقت داشته باشد. تولید محتوا به گونه‌ای که با ترجیحات کاربران همخوانی داشته باشد، احتمال تعاملات بیشتر و نمایش در اکسپلور اینستا را افزایش می‌دهد.

تولید محتوا هایی که پتانسیل بیشتری برای افزایش تعاملات کاربران دارند 

زمانی که پست شما در یک ساعت اول انتشار با بازدید، لایک، اشتراک‌گذاری و نظرات زیادی روبرو شود، احتمالاً از نظر اینستاگرام لایق قرار گرفتن در اکسپلور است. البته تعامل (یا همان اینگیجمنت) فقط به تعداد لایک­ها و کامنت­های زیر پست‌ها محدود نیست! دایرکت، پاسخ به استوری‌ها و… هم جزو تعاملات شما محسوب می‌شوند و باعث افزایش اعتبار شما در الگوریتم اینستاگرام خواهند شد. 

برای افزایش تعامل، اولین گام انتشار محتوای جذاب و سپس دعوت مخاطبان به تعامل است. پس مخاطبان خود را به تعامل دعوت کنید. 

استفاده از نظرسنجی‌ها، برگزاری مسابقات و ایجاد پرسش و پاسخ در استوری‌ها از روش‌های دیگر افزایش تعامل با کاربران هستند. 

استفاده اصولی و مناسب از هشتگ­ها 

هشتگ‌ها برای نمایش بیشتر و مرتبط‌ تر پست‌ها به کاربران ایجاد شده‌اند؛ نه فقط برای افزایش بازدید پیج! اینستاگرام ترجیح می‌دهد که ارتباط محتوا با هشتگ‌ها برقرار باشد تا محتوای مفید و مرتبطی به کاربران نمایش داده شود. 

مناسب ترین تعداد هشتگ برای یک پست، معمولاً بین 5 تا 9 عدد است. استفاده از تعداد هشتگ بیشتر ممکن است توسط اینستاگرام به عنوان رفتار اسپم و تبلیغاتی شناخته شود. اینستاگرام به شما امکان قرار دادن تا 30 هشتگ در هر پست را می‌دهد‌. برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام، فقط از هشتگ‌های مرتبط با محتوای پست استفاده کنید. بدین منظور می توانید آموزش هشتگ گذاری صحیح را مطالعه نمایید.

کپی کردن هشتگ‌ها به عنوان یک رفتار اسپم‌ حساب می‌شود. بنابراین، سعی کنید هر بار هشتگ‌های پست را نسبت به محتوای آن شخصی سازی کنید. پست‌های محبوب پیج شما می‌توانند در صدر نتایج جستجوی هشتگ‌ها قرار بگیرند که این موضوع باعث افزایش بازدید و احتمالاً تعداد فالورهای پیج شما می‌شود.

همچنین اینستاگرام به کاربران امکان فالو کردن هشتگ‌ها را میدهد. کاربران می‌توانند هشتگ مورد نظر خود را دنبال کنند و سپس تمامی پست‌های مرتبط با آن هشتگ، در صفحه فید توسط اینستاگرام به آنها نمایش داده شود.

پس باید پست‌های شما واقعاً با هشتگ­ها مرتبط باشند؛ زیرا ارسال پست‌های نامربوط ممکن است منجر به ناراحتی و اذیت شدن دنبال کنندگان آن هشتگ بشود و در نتیجه، الگوریتم اینستاگرام این موضوع را به عنوان یک سیگنال منفی برای پیج شما در نظر بگیرد. 

ثبت لوکیشن در پست­ها  

سایت Buffer در یکی از مقالات خود اشاره کرده است:

داشتن لوکیشن مکان‌های خاص و محبوب می‌تواند به افزایش بازدید پست و قرار گرفتن آن در اکسپلور اینستاگرام کمک کند.

به‌عنوان مثال، اگر شما تصویری از برج میلاد در طهران به همراه لوکیشن مکانی آن، پست کنید. این موضوع شانس شما را برای قرار گرفتن در صدر فید و اکسپلور افزایش می دهد. البته اینستاگرام توانایی تشخیص لوکیشن‌های اشتباه و فیک را دارد. بنابراین توصیه میکنیم که به هیچ وجه از این موضوع سوء استفاده نکنید.

Buffer

با استفاده از این تکنیک، می‌توانید پست‌های مرتبط خود را با اضافه کردن لوکیشن مکان‌های محبوب مانند برج میلاد و… بیشتر از پیش در معرض نمایش قرار دهید.

افزایش فعالیت در اینستاگرام 

تعامل تنها در رفتار کاربر در پیج اینستاگرامی شما خلاصه نمی‌شود. برای الگوریتم اینستاگرام مهم است که شما هم در این شبکه اجتماعی فعالیت مناسبی داشته باشید و با دیگران تعامل برقرار کنید. 

پس به پست‌های فالووینگ­های خودتان هم سر بزنید، آن‌ها را لایک کنید، کامنت بگذارید و حتی برای آن‌ها دایرکت بفرستید تا این ارتباط دوطرفه را تقویت کنید. می‌توانید در پست‌ها و استوری‌های مرتبط خود، دوستان و دیگر افراد (مخصوصاً افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها) را تگ و منشن کنید.

همچنین تا سر حد امکان از ارسال کامنت‌های ساده و کوتاه مانند “عالی”، “خوب بود” و… خودداری کنید. چرا که طبق تجربیات کاربران، کامنت‌های کمتر از 4 کلمه برای اینستاگرام بی‌ارزش محسوب می‌شوند.

از قابلیت های لایو و استوری به خوبی استفاده کنید 

لایو و استوری از بهترین گزینه‌ها برای افزایش اینگیجمنت و تعامل کاربر هستند. از لایو برای برقراری ارتباط صمیمی تر و بیشتر با دنبال کنندگان خود استفاده کنید. همچنین با استفاده از استوری در دقایق اولیه انتشار پست، به دنبال کنندگان پیج یادآوری کنید که از پست دیدن کنند و سطح تعامل شان را افزایش دهید.

علاوه بر این دو مورد، استفاده از قابلیت‌های جدید اینستاگرام هم می­تواند موثر باشد. این قابلیت­ها عبارتند از: 

  • نظرسنجی 
  • پرسش و پاسخ
  • باکس سوال 
  • IGTV
  • و… 

درخواست از دنبال کنندگان برای فعال کردن اعلان­های پیج شما 

زمانی که دنبال‌کنندگان شما از محتوای پیجتان لذت می‌برند، می‌توانند اعلان‌های مرتبط با پیج شما را فعال کنند تا در صورت انتشار محتوا، اینستاگرام با استفاده از نوتیفیکیشن به آن‌ها این مورد را اطلاع دهد. با متقاعد کردن دنبال‌کنندگان به فعال کردن اعلان‌ها، می­توانید باعث افزایش اعتبار و در نهایت ورود پست‌ها به صفحه اکسپلور اینستاگرام شوید.

هنگامی که این نوتیفیکیشن‌ها فعال می‌شوند، دنبال‌کنندگان در اولین لحظات انتشار پست از آن باخبر می‌شوند و با آن تعامل برقرار میکنند. این اقدام همچنین به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهد که پیج شما یک پیج پرطرفدار و پر تعامل است. 

سخن پایانی

در صورت تمایل می­توانید از خدمات ویژه اکسپلور اینستاگرام مجموعه فالوده از قبیل سرویس افزایش فالوور اینستا، لایک، کامنت، ویو، دریافت فالوور رایگان اینستاگرام و… نهایت استفاده را ببرید. با استفاده اصولی از خدمات اینستاگرام استفاده کنید میتوانید تعامل پیج تان را افزایش دهید و از این طریق وارد اکسپلورر شوید و در نهایت بیشتر و بهتر دیده شوید. 

یک پاسخ به «راهنما 0 تا 100 الگوریتم اینستاگرام (2024)| معیارها و اهداف + نکات اکسپلور»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =