دسته‌ها
تلگرام

آپدیت تلگرام در سال 2024 | بررسی تمامی روش ها

آپدیت تلگرام در سال ۲۰۲۴ بسیاری از کاربران را شگفت زده کرده و تغییرات جذابی را به این پلتفرم جذاب و عالی اضافه کرده است. با این تغییرات جدید تجربه کاربری افراد بهبود زیادی پیدا می‌کند. در واقع دیگر جایی برای رقابت سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچون واتس‌اپ باقی نمی‌ماند. در نتیجه برای اطلاع از آخرین تغییرات تلگرام تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آپدیت های تلگرام

۷ مورد طلایی از آخرین تغییرات تلگرام

زمانی که از آخرین تغییرات تلگرام حرف می‌زنیم، منظور تنها چند تغییر ساده و رفع باگ یا ایرادات نیست. همان‌طور که این پلتفرم در انتهای سال ۲۰۲۳ در بلاگ خود اعلام کرد، آپدیت تلگرام در سال ۲۰۲۴ با تغییرات بزرگ و چشمگیری مواجه است. به این ۷ مورد که تعدادی از مهمترین تغییرات هستند، توجه داشته باشید:

1.      پیام صوتی و ویدئویی را تنها یک بار پلی کنید.

آیا تا به حال از قابلیت تلگرام در خصوص تماشای یک بار عکس و ویدئو استفاده کرده‌اید؟ این قابلیت در اینستاگرام هم وجود دارد. زمانی که بخواهید مخاطبین شما یک عکس خاص (برای مثال یک اسکرین شات پنهانی!) را تنها یک بار مشاهده کنند و فرصتی برای ذخیره کردن آن نداشته باشند، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

حال در سال ۲۰۲۴ این قابلیت برای پیام صوتی و ویدئویی یا همان وویس و ویدئومسیج اضافه شده است. با به‌کارگیری این قابلیت می‌توانید پیام صوتی و ویدئویی یک بار مصرف ارسال کنید.

مخاطبین تنها یک بار می‌توانند این پیام‌ها را گوش دهند و فرصتی برای سواستفاده از پیام‌ها باقی نخواهد ماند! البته که برای دسترسی به چنین تغییراتی به حذف تلگرام غیر رسمی و استفاده از نسخه اصلی نیاز خواهید داشت. سپس می‌توانید در هنگام ضبط پیام صوتی علامت مربوط به یک بار مصرف شدن را مشاهده و فعال کنید.

2.      پیام شما را در چه ساعتی مشاهده کرده‌اند؟

خیلی کم پیش می‌آید که قابلیت خاصی در واتس‌اپ وجود داشته باشد و تلگرام از آن بی‌بهره باشد! مهمترین آن‌ها در زمینه قابلیت انتشار استاتوس یا استوری در واتس‌اپ بود که تلگرام در سال ۲۰۲۳ این قابلیت را هم اضافه کرد.

در نهایت تنها برتری کوچکی که واتس‌اپ نسبت به تلگرام داشت، قابلیت اطلاع از زمان دیده شدن پیام توسط مخاطبین بود. اپلیکیشن تلگرام کوتاهی نکرد و این ویژگی که کاربران مدت‌ها منتظر آن بودند را هم اضافه کرد.

با بروزرسانی تلگرام در سال ۲۰۲۴ می‌توانید ببینید که مخاطب شما در چه ساعتی پیام را مشاهده کرده است. آیا به تازگی پیام را مشاهده کرده و زمان پاسخگویی نداشته است؟ یا چندین ساعت پیش پیام را دیده و تصمیم به عدم پاسخگویی گرفته است؟ با تغییرات جدید تلگرام می‌توانید به‌راحتی متوجه این قضایا شوید.

3.      ربات‌ها به پیام‌های شما واکنش خواهند داد.

ربات‌های تلگرامی یکی از جذاب‌ترین امکانات این اپلیکیشن پرطرفدار به حساب می‌آیند. همان‌طور که می‌دانید، رقابت خاصی در بین پلتفرم‌های معروف برای جذب کاربران بیشتر با ارائه قابلیت‌های خاص وجود دارد. همچنان هیچ یک از آن‌ها قابلیت استفاده از ربات را اضافه نکرده‌اند.

با این ربات‌ها می‌توانید بسیاری از امور را با سهولت بیشتری انجام دهید. برای مثال آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید، از آن‌ها سؤال بپرسید، پیام ناشناس بفرستید و گروه‌های خود را مدیریت کنید. یا حتی ریپورت شده‌اید؟ رفع ریپورت تلگرام را با استفاده از ربات مخصوص انجام دهید. حتی امکان خرید فالوور با استفاده از ربات وجود دارد.

در سال جدید تلگرام تصمیم گرفته است که امکانات ربات‌های خود را تکمیل‌تر از همیشه کند. به همین دلیل قابلیت واکنش دادن، مدیریت ری‌اکشن‌ها و نقل‌قول‌ها را به آن‌ها اضافه کرده است. در نتیجه اگر در سال ۲۰۲۴ پیامی در یک گروه ارسال کردید و توسط یک ربات لایک شد، تعجب نکنید.

4.      از این پس تلگرام باتری کمتری مصرف می‌کند.

اگر در گوشی خود به قسمت تنظیمات باتری بروید و میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن را بررسی کنید، به احتمال زیاد اپلیکیشن تلگرام را به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین موارد خواهید یافت.

با آپدیت تلگرام قدیمی، این مشکل کمتر می‌شود. در مجموع این پلتفرم با برخورداری از جلوه‌های بصری خاص، امکانات گوناگون، استفاده مکرر از اینترنت و حتی در هنگام بسته بودن شارژ زیادی را استفاده می‌کند. با این وجود، تیم تلگرام با رفع تعدادی از باگ‌ها این مصرف را کمتر کرده است.

5.      چه کسی استوری را بازنشر کرده است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، قابلیت انتشار استوری یکی از جذاب‌ترین و مهمترین تغییرات تلگرام در سال‌های اخیر بوده است. طراحان این پلتفرم همچنان در حال افزودن امکانات جدید و تکمیل کردن قابلیت استوری گذاشتن در این اپلیکیشن هستند. قابلیت مشاهده بازنشر استوری هم یکی از این امکانات جدید است.

با این قابلیت جدید می‌توانید ببینید که چه کسی استوری شما را بازنشر کرده، چه کسی استوری را بازدید کرده و ری‌اکشن افراد چه بوده است. البته این قابلیت تنها به کاربران تلگرام پرمیوم اختصاص دارد.

6.      جلوه‌های بصری تغییر کرده‌اند.

به طور کلی جلوه‌های بصری خاص و منحصر به فرد تلگرام از مهمترین دلایل محبوبیت فراوان آن در ایران و سایر کشورها است. تیم طراحان هم از این مسئله به‌خوبی آگاه هستند. به همین دلیل در آپدیت تلگرام ۲۰۲۴ تعدادی جلوه بصری جدید اضافه کرده‌اند.

حذف کردن پیام‌ها با جلوه و سبک تانوس یکی از این تغییرات است. پس از حذف پیام در این بروزرسانی تلگرام شاهد پودر شدن پیام و سپس ناپدید شدن آن خواهید بود.

همچنین در جلوه‌های بصری تماس تلگرام هم تغییراتی ایجاد شده است. بر اساس وضعیت تماس شامل در حال برقراری، برقراری و قطع تماس، جلوه‌های بصری متفاوتی در پس زمینه نمایش داده خواهد شد.

7.      صاحبان کانال‌ها این تغییرات را تجربه می‌کنند.

کانال‌های تلگرامی با برخورداری از هزاران و میلیون‌ها ممبر با استفاده از خدمات خرید ممبر تلگرام، از پرطرفدارترین و پرکاربردترین کانال‌ها در میان شبکه‌های مجازی هستند. پس از افزودن قابلیت خرید بوست تلگرام و هدیه دادن نسخه پرمیوم به ممبرهای کانال، حال این قابلیت‌ها اضافه شده‌اند:

  • افزودن پست‌ها به استوری: می‌توانید پست‌های کانال را برای بازدید بیشتر در استوری هم انتشار دهید.
    • تغییر دادن جلوه کانال: با استفاده از قابلیت جدید تلگرام می‌توانید قسمت کاور کانال را با افزودن لوگو و اموجی زیباتر کنید.

روش آپدیت تلگرام

برای آپدیت تلگرام در گوشی سامسونگ یا هر گوشی اندرویدی و آی‌اواس راه‌های مختلفی پیش روی شما است. در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آپدیت تلگرام در اندروید

  • گوگل ‌پلی: اگر در دسترسی به گوگل پلی یا پلی استوری گوشی اندروید خود مشکلی ندارید و به‌راحتی متصل می‌شوید، استفاده از آن مطمئن‌ترین و راحت‌ترین روش آپدیت تلگرام است.

تنها باید اپلیکیشن را باز کرده، از قسمت پروفایل Manage Apps and Devices را انتخاب و تلگرام را از بخش آپدیت‌ها بروزرسانی کنید.

  • دانلود مستقیم: روش دیگری که برای همه گوشی‌ها امکان‌پذیر است، آپدیت تلگرام با دانلود مستقیم است. می‌توانید از طریق سایت خود تلگرام آخرین نسخه را دانلود و نصب کنید. اگر به سایت دسترسی ندارید، از طریق جستجو در گوگل و سایت‌های معتبر داخلی نسخه جدید را دانلود کنید. البته حتماً باید از سایت‌های معتبر استفاده کنید تا از خطر ویروس و بدافزار در امان بمانید.

آپدیت تلگرام در آیفون

  • آپدیت از طریق اپ استور: ساده‌ترین روشی که در گوشی‌های آیفون برای آپدیت برنامه‌ها وجود دارد، آپدیت کردن با اپ استور است. تنها باید وارد این برنامه شوید و در کادر مخصوص جستجو نام تلگرام را سرچ کنید. سپس در صورت وجود بروزرسانی و نسخه جدید بر روی گزینه آپدیت کلیک کنید. پس از آن نسخه جدید به‌راحتی دانلود و نصب خواهد شد.

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

اپلیکیشن تلگرام علاوه‌بر مصرف باتری، حجم زیادی از اینترنت گوشی را هم مصرف می‌کند. با این وجود، تیم طراحان این قابلیت را در اختیار کاربران گذاشته تا به دلخواه تغییرات لازم را در خصوص میزان مصرف اینترنت اعمال کنند. برای دسترسی به تنظیمات مربوطه به این شکل عمل کنید:

  • در ابتدا وارد تلگرام و سپس از طریق سه خط بالا وارد تنظیمات شوید.
    • در قسمت تنظیمات به بخش Data and Storage بروید.
    • در بخش Automatic media download می‌توانید زمان دانلود اتوماتیک را انتخاب کنید.
    • پیشنهاد می‌کنیم هر سه گزینه mobile data، WI-FI و roaming را خاموش کنید تا در هر زمان به دلخواه خود از اینترنت برای دانلود فایل‌ها استفاده کنید.

چرا تغییرات تلگرام را دریافت نکرده‌ام؟

پس از بررسی موارد آپدیت تلگرام در سال ۲۰۲۴، بسیاری از کاربران نسبت به بروزرسانی اقدام می‌کنند و از مشاهده نکردن این تغییرات در نسخه تلگرام خود متعجب می‌شوند. در این‌جا باید چند نکته را یادآور شویم:

  • بعضی از تغییرات تنها در بلاگ تلگرام ذکر شده‌اند و در ماه‌های آتی عرضه خواهند شد.
    • بعضی از تغییرات تلگرام مخصوص نسخه‌های پرمیوم هستند و برای کاربران معمولی در دسترس نیستند.
    • برای دسترسی به بعضی از آپدیت‌ها و از جمله تغییرات کانال‌ها به خرید بوست تلگرام نیاز خواهید داشت.
    • ممکن است به آپدیت مجدد نیاز داشته باشید یا آخرین نسخه را دریافت نکرده باشید.

جمع‌بندی

در نهایت اگر بخواهید حداکثر استفاده را از امکانات این اپلیکیشن داشته باشید، نمی‌توانید تنها به نسخه معمولی اتکا کنید. بلکه به خرید بوست یا نسخه پرمیوم نیاز خواهید داشت که البته با هزینه‌ای محدود هم امکان‌پذیر است. تنها باید به سایت فالوده مراجعه کنید و از خدمات تلگرام شامل خرید ممبر، خرید ویو، خرید بوست و نسخه پرمیوم با مناسب‌ترین هزینه‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =